Door een diep dal moeten

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik heb een vriendin die sinds kort gelooft na een weg van twijfel of het ook voor haar kon. Nu had ze pas geleden een gesprek met een vriendin waarin ze vertelde van de verandering in haar leven. Maar die vriendin heeft haar weer enorm aan het twijfelen gekregen door te zeggen dat je eerst door een diep dal moest gaan om bekeerd te worden en dat je een teken moest krijgen van God. Is dat waar en bijbels?

Antwoord

2 reacties
jsml
Joh. 20:29 Jezus zeide tot hem: Omdat gij Mij gezien hebt, Thomas, zo hebt gij geloofd; zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.

Lukas 8:50 Maar Jezus, dat horende, antwoordde hem, zeggende: Vrees niet, geloof alleenlijk, en zij zal behouden worden.
(hier doet Jezus wel een teken, maar dan een teken op het geloof, en niet andersom.)

Lukas 6:44 Want ieder boom wordt uit zijn eigen vrucht gekend; want men leest geen vijgen van doornen, en men snijdt geen druif van bramen.
(een boom herken je aan zijn vruchten, NIET aan de manier waarop hij geplant is, of hij in de winter of in de herfst geplant is, of hij in harde of zachte ondergrond geplant is, enz enz...)

Lukas 3:8 Brengt dan vruchten voort der bekering waardig;
Hand. 26:20 Maar heb eerst dengenen, die te Damaskus waren, en te Jeruzalem, en in het gehele land van Judéa, en den heidenen verkondigd, dat zij zich zouden beteren, en tot God bekeren, werken doende der bekering waardig.
Jak. 2:18 Maar, zal iemand zeggen: Gij hebt het geloof, en ik heb de werken. Toon mij uw geloof uit uw werken, en ik zal u uit mijn werken mijn geloof tonen.
(het ware geloof wordt uit de werken herkend, NIET aan de manier waarop iemand tot geloof gekomen is.)

Gods zegen...
juni
tja, misschien heeft die vriendin deze ervaring in haar belevingswereld? Anders eens vragen, hoe die vriendin, dit alles zo goed weet!t,Zou vervelend zijn ,als ze een dominee na praat. Maar ervaring,kan wel eens tot hand en voet zijn. Al heeft iedereen Zijn eigen wegen,die tot Sion leiden. Ik wens je vriendin geen verandering,maar en vernieuwing toe.een wedergeboorte!De wijze bouwer,was niet zo snel klaar,,,,je weet van te voren nooit,welke weg de Heere met iemand gaat houden!Maar.....als je maar WEET,dat je op de goede weg zit......Dan zal Hij ze nimmer om doen komen,in dure tijd en hongersnood. op en leeg schip komt niemand af!Is je wegje van de Heere,zit je omringt door schrift geleerde enz.........Ach, kom maar aan Zijn voeten,dat is de beste plek.