Het werk van God schijnt schaars geworden

Ds. A. Simons / 1 reactie

Vraag

Mijn familie zegt dat het werk van God “schaars” is geworden. Dat God wel in andere landen werkt en hier bijna niet meer. Is dat waar? Ik heb juist de indruk dat er momenteel veel jongeren zoeken naar God en tot geloofszekerheid komen. Dus wat moet ik daarvan geloven? Is alles echt zo donker en duister?

Deze vraag werd ook besproken in het programma 'Pastorie online':

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Bedankt voor je open vraag. Ik ga hem proberen te beantwoorden door met twee woorden te spreken. Misschien dat wij (jongeren en ouderen) met elkaar dat ook moeten leren.

Als ik antwoord moet geven op je vraag “is de tijd donker waarin we leven?”, dan zeg ik: ja! Het is nacht en de donkere wolken van Gods oordelen gaan over de wereld en over de kerk. We leven in een eindtijd. De Bijbel zegt dat het gaat naar het einde van deze wereld. Toch moet het dieptepunt nog komen (2 Thes. 2:3). Dus als het gaat over de vraag “leven wij in een donkere tijd?”, dan zegt ik volmondig en Bijbels: ja! Maar het wordt nog donkerder! (daar waren de Twintowers nog maar een stipje van).

Toch heeft de duisternis niet het laatste woord: de Heere Jezus heeft gezegd “Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding van de wereld” (Math. 28:20)! Gods beloften zijn in Christus, ook vandaag “ja en Amen”!

In de derde plaats durf ik op grond van de Bijbel te belijden dat het nog nooit zo licht geweest is al nu! Als het gaat om de openbaring van de Christus der Schriften, dan heeft Hij nog nooit zo geschitterd in het Woord als in de tijd waarin wij leven. Lees Paulus er maar op na (2 Kor. 3:7-8). Goed luisteren hoor; als het over de openbaring van het Evangelie gaat zal het nooit helderder en klaarder schijnen dan in onze bedeling. Wat schittert Hij tegen de inktzwarte duisternis van ons bestaan.

In de vierde plaats: is het werk van de Heere ‘schaars' in onze dagen? Ik moet met een bloedend hart belijden dat de Kerk verscheurd en verdeeld is. Het werk van de Heere lijkt soms onder een rouwfloers te liggen. Eigen schuld trouwens! Toch is er ook een andere kant, vooral misschien wel onder jongeren. Een honger naar de Waarheid. God gaat door, ondanks ons.

Zegen,
Je ds. A. Simons, Montfoort

Ds. A. Simons

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Valburg-Homoet
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

kandelaar
1 reactie
Mona
God werkt zeer zeker.
Hoe scherper je blik mag worden (door Gods Geest), hoe meer je het kunt zien.
Onder jongeren, én ook onder ouderen.

Het is Gods vrije genade dat Hij onweerstaanbaar werkt, dwars door alle denominaties en afgebrokkelde zuilen heen.