Schuld van de zondeval

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Hoe kunnen wij de mens schuldig stellen aan de zondeval? De mens had immers geen kennis van goed en kwaad, noch kon de mens op basis hiervan een beslissing nemen, toch? Hoe kan het dan dat het toch Adam en Eva wordt aangerekend, en niet de duivel?

Antwoord

Via de tag 'zondeval' vind je veel relevante antwoorden uit het archief.