Werken in de zwangerschap is zwaar

Reformatorische Maatschappelijke Unie / Geen reacties

Vraag

Ik werk in de zorg en ben zwanger. Het word allemaal al erg zwaar. Aankomende weekend moet ik met een ‘helpende’ samenwerken, waardoor ik dubbelop moet werken omdat ik dan op haar groep ook druk ben met medicatie enzo. Ik heb vroegtijdig aangeven dat het niet meer lukt. Ik zie er erg tegenop omdat mijn lichamelijke conditie het niet meer aan kan. Wat moet ik doen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Als u niet in staat bent om te werken, dan kunt u hierover in gesprek gaan met de werkgever om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor eventueel ontzien van bepaalde taken. Als dit niet lukt en u bent niet in staat om te werken, dan kunt u zich ziekmelden. Ik adviseer u dus in eerste instantie om in gesprek te gaan met de werkgever om te zoeken naar een oplossing voor beide partijen. Komt er geen oplossing en is het niet mogelijk om te werken, omdat u ziek bent, dan kunt u zich ziekmelden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als er nog vragen zijn, dan hoor ik dit graag!

Met vriendelijke groet,

Lianne Noordam-Crum,
Juridisch Medewerker Individuele Belangenbehartiging RMU

Reformatorische Maatschappelijke Unie

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

juridischRMUwerkzwanger