De boeken geopend op de oordeelsdag

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Op de oordeelsdag zullen de boeken geopend worden. Komen dan alle zonden in openbaarheid bij iedereen of geldt dit alleen voor de onbekeerden? Soms wordt er gezegd dat God de Vader rechtvaardig oordeelt en dat bij bekeerden Jezus tussen zijn Vader en die persoon treedt met Zijn barmhartigheid en zegt: “Ik heb voor hem/haar betaald”, waarna de persoon (alsnog) wordt vrijgesproken. Zelf mag ik mij een waargelovige noemen op grond van Gods genade en Jezus' bloed en mag ik buiten mezelf om pleiten op Zijn beloften maar in mijn (verre) verleden zijn er dingen fout gegaan in mijn verleden waar God van weet en die mij -ondanks een lange lijdensweg- vergeven zijn, maar ik hoop niet dat deze nogmaals worden opgerakeld ondanks (daarna) Jezus' vrijspraak!

Antwoord

Zie voor het antwoord onderstaande urls:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/23434/herinnering-aan-zonden-na-het-oordeel/

Andere relevante antwoorden vind je onder de tag 'oordeelsdag'.