Thyrax en magnesium

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Kun je, als je Thyrax (of de werkzame stof daarvan, levothyroxine) gebruikt, daarnaast zonder problemen extra magnesium innemen in de vorm van magnesiumbisglycinaat? Ik gebruik magnesiumtabletten van het merk Solgar, maar hoorde laatst dat het een het ander kan beïnvloeden. Als dat zo is, werkt de levothyroxine dan juist beter of minder goed? En scheelt het nog als je er ruim drie uur tussen laat?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het Farmacotherapeutisch Kompas maakt geen melding van interacties. Elders op internet kwam ik het advies tegen om de middelen met minstens vier uur tussentijd in te nemen, omdat anders de werking van de Thyrax verminderd zou kunnen worden.

Drs. N. Wolswinkel

drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

Tags in dit artikel:

medicijn