Geen orgasme

drs. J(oke) Ronner-Wattel / 5 reacties

Vraag

Ik  ben al jaren verslaafd aan pornografie en zelfbevrediging. Ik heb hiervoor hulp gezocht. Ik heb een heel lieve vriend en we zijn hier heel open over tegen elkaar. We bevredigen elkaar wel eens met de hand (los van het feit of dit goed of verkeerd is, daar gaat mijn vraag niet over). Dit doen we al een poos. Hij komt altijd wel klaar, maar ik heb nog nooit een orgasme gehad als hij mij bevredigt. Soms zit ik er net tegenaan, maar het komt niet. Ik voel me volkomen veilig en op m’n gemak bij hem, dus mijns inziens kan het niet komen doordat ik misschien te gespannen ben. Alhoewel dit misschien een kleine oorzaak is vanwege de kleine kans die er soms is om betrapt te worden.

Waar ik nu heel erg bang voor ben is dat het komt omdat ik die verslaving heb. Heb ik niet genoeg aan hem? Moet ik perse verkeerde prikkels hebben om een orgasme te kunnen krijgen? Het maakt me wat onzeker, omdat ik hem misschien het gevoel geef dan dat hij het niet goed doet. Al zegt hij dat ik hem dat gevoel niet geef. Wanneer ik die prikkels krijg als ik alleen ben kan ik wel een orgasme krijgen. Deze verslaving heeft te maken met het verkeerd verwerken van bepaalde gebeurtenissen. Het mooie vind ik wel dat het puur draait om de liefde. Ook vinden we niet dat we altijd een orgasme hoeven te krijgen, het doel is om in liefde van elkaar te genieten. Daarom vond ik het in het begin geen probleem, maar nu na zoveel keren lukt het nog steeds niet en daarom ga ik er toch wel vraagtekens bij zetten. Wat kan er de reden van zijn dat ik geen orgasme krijg?

Antwoord

Als ik het goed begrijp speelt je verslaving aan pornografie en zelfbevrediging nog steeds een rol. En dan heb je blijkbaar geen moeite om een orgasme te krijgen. Je vraagt je af of je perse verkeerde prikkels moet krijgen om een orgasme te krijgen. Ik zal een moreel antwoord achterwege laten, daar vraag je ook niet om. Maar waar het mogelijk om gaat, is dat je zo gewend bent om op een bepaalde manier bevredigd te worden, namelijk met heftige prikkels zoals pornografie, dat het moeilijk is om met veel minder heftige stimulatie een orgasme te krijgen. Waarschijnlijk kun je, als je je verslaving los kunt laten, leren ook met minder heftige prikkels een orgasme te krijgen.

Drs. Joke Ronner-Wattel

Lees meer artikelen over:

orgasmepornozelfbevrediging
5 reacties
AHHK76
Het kenmerk van een verslaving is, dat je steeds meer en harder spul nodig hebt voor hetzelfde effect. Je hersens reageren minder op meer prikkels. Dat geldt ook met een seksverslaving. Dit kan herstellen als je verslavingsvrij bent.
Daarbij is porno niet gericht op echte intimitieit, maar op lust....
Ik hoop dat je een goede hulpverlener hebt, die zich gespecialiseerd heeft op seksverslaving?! Ik wens je toe dat jij je volledig inzet voor herstel en dat je een goede relatie zult hebben of krijgen met God, jezelf en jouw vriend.
aaapje
Als ik dit lees en er verstandelijk overna denk moet je hard aan het werk om de zaken op te lossen.
1. Ga verder met terapie of zoek andere hulp als dit hier niet lukt om van je verslaving af te komen.
2. Stop met elkaar bevredigen zolang punt 1 niet is opgelost.
3. Als punt 1 is opgelost denk dan goed na hoe je de tijd wilt doorbrengen tot jullie huwelijk.
bewaar jezelf tot die tijd. Geloof me, dat is pas echte liefde.

Je vriend zou je hierin moeten helpen. En daarvoor ook zijn eigen verlangens moeten laten voor wat het is.
Hoe moeilijk ook, denk dat dit de beste route voor jullie is.
Veel sterkte om vol te houden.
M71
Geheel eens met aaapje. Je stelt je vraag aan refoweb, je kunt wel schrijven dat je het niet wilt hebben over of het goed of kwaad is, maar stuur dan je vraag naar een openbare vragenrubriek. Stop radicaal! Bidt om kracht om te stoppen. Lees trouw in he Bijbel en vraag of de Heere de hoogste plek in je leven gaat iñnemen! En zoek hulp!
Mendy7
Wat fijn dat jullie er zo open over kunnen praten. Je geeft zelf aan dat het kan komen door je verslaving. Er zijn op internet christelijke cursussen die je helpen van je verslaving af te komen. Kijk zelf even op deze sites die je graag willen helpen https://www.totheildesvolks.nl/chap/home en http://www.dedriehoek.nl/thema/seksverslaving.
Diethelm
aan aantal weken terug stonder in the Time (magazine) een artikel over jouw problematiek. Door pornoverslaving zijn velen niet meer in staat adequaat te reageren op prikkels van hun partner binnen een normale seksuele relatie. Er werd onder andere gewezen op reboot nation.

http://fightthenewdrug.org/new-cover-story-in-time-magazine-highlights-porn-epidemic/

http://www.rebootnation.org/forum/index.php?page=Road_to_Recovery