Nieuwe verkering

C. M. Chr. Rots - de Weger / 4 reacties

Vraag

Ik had verkering. Dat is uitgegaan omdat ik diegene te stil en te saai vond en ook voelde ik geen liefde meer. Na een paar weken vond en vind ik iemand anders heel leuk! En die wil mij beter leren kennen. Ik ken hem al drie jaar oppervlakkig. En die persoon heeft door dat ik verliefd op hem ben. Mijn ouders willen dat ik eerst een jaar wacht voordat ik weer aan een relatie begin. Maar die persoon zie ik één keer in de maand en wil dus sms’en om contact te houden. Zelf wil ik een jaar wachten en die persoon wil ook wachten en kijken of ik alles voor hem ben. Wat is nu het verstandigste om te doen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Twee dingen: 1. Als je verkering uitraakt, omdat je op elkaar uitgekeken bent, hoeft dat toch geen belemmering te zijn voor een nieuwe relatie? Wel is het goed te beseffen vanuit welke motieven je je in een nieuwe relatie stort. Maar ja, als je nu op het goede moment ‘de ware’ tegenkomt... 2. Als jullie beiden willen wachten, zoals ook je ouders voorstellen, wat is dan je probleem?

Het allerbeste toegewenst,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verkering uitverliefdheid
4 reacties
Daniel
Marijke Rots......., ik schiet altijd in de lach om haar antwoorden, zo nuchter en zo goed.
Zelf heb ik geen toevoeging, het antwoord van mevrouw Rots -de Weger is genoeg.
guustje20
Na het beeindigen van een relatie is het altijd verstandig even afstand te nemen van "verliefdheid". Zet eerst eens de zaakjes eens op een rij! Als dat een jaar moet duren, dan moet dat dan maar. Je wilt toch immers je hart geven aan een man waarmee je jouw leven mee wilt delen?
Stel dat je nu op zijn verzoek ingaat, het elkaar beter leren kennen. Ken jij jezelf voldoende?
Daniel
Guustje 20......,

Zo verstandig zijn we in het algemeen niet. We hunkeren naar liefde en wel direct.
In deze maatschappij moet alles direct ingevuld worden.
Daniel
Die persoon, wat een rare benaming, de persoon waar ik mee getrouwd ben, klinkt ook raar.Mijn geliefde persoon.
Het zal wel aan mij liggen.
@Guustje20
U heeft gelijk, liever direct dan over een uur.