Vrouw van een predikant (2)

Ds. M. Baan / Geen reacties

Vraag

Deze vraag en dit antwoord met als titel 'vrouw van een predikant' vond ik op jullie website. Waarom roept de kerkenraad dit duo dan geen halt toe?

Antwoord

Waarom de kerkenraad van een dergelijk predikantenechtpaar de beide echtelieden niet tot de orde roept? Mijn eerste antwoord is: ik zou het niet weten! Mijn volgende antwoord is: en als die kerkenraad dat zou doen, zou het veel helpen? Mijn derde antwoord is: veel kerkenraden aarzelen in zulke gevallen, omdat verstoorde verhoudingen met de voorganger of met diens vrouw de gemeente bepaald niet bouwen. Mijn vierde antwoord luidt: denkt die kerkenraad er wel net zo over als de vragenstel(st)(l)er? In elk geval: kerkenraden moeten goed opletten wie ze willen beroepen!!

Met een hartelijke groet,
Ds. M. Baan,
Veenendaal

Lees meer artikelen over:

kerkenraad