Ketting met omgedraaid kruis en pentagram

drs. W.H. Hoorn / 3 reacties

Vraag

Ik draag soms wel eens een ketting met een omgedraaid kruis en een pentagram. Ben ik nu occult belast? Waarom zou de Satan demonen laten inwonen bij een niet-christen als die niet-christen geen bedreiging vormt voor zijn werk? Immers, de niet-christen zoekt niet Gods aangezicht.

Antwoord

Beste vragenstel(st)ler,

Je wordt niet occult belast door een stukje metaal in een bepaalde vorm aan een ketting om je hals. Want de machten van het kwaad werken veel subtieler en listiger dan dat. Maar er zijn helaas wel veel jonge mensen die de behoefte hebben zich op een provocerende manier af te zetten tegen hun leefomgeving door zich met symbolen te tooien waarvan zij de betekenis helemaal niet kennen, of -en dat is veel erger- daadwerkelijk te gaan rommelen met zaken waar zij helemaal niets van afweten en die nog niet eens kunnen beginnen te begrijpen.

En wanneer je je daar open voor stelt, door bijv. geesten op te gaan roepen, kun je in echte moeilijkheden komen en psychische schade oplopen. Want de machten waar je dan mee in contact probeert te komen hebben altijd, hetzij direct, hetzij indirect, een schadelijke en verwoestende uitwerking op een mens.

Occulte belasting door zulke kwade machten heeft door de regel niets wonderlijks of bovennatuurlijks en boeiend is het ook niet. Maar zulke occulte belasting heeft wel vaak als resultaat dat je depressief, schizofreen of psychotisch wordt en je daarom extra vatbaar bent voor verslaving aan drugs en alcohol, je niet in staat bent om een relatie te onderhouden of aan te gaan, je misdadig en soms regelrecht gewelddadig en psychopathisch, gedrag gaat vertonen en je jezelf en iedereen die met jou te maken krijgt daarom alleen maar ongelukkig maakt. Zo werkt de satan en dat is wat hij met mensen wil doen, omdat hij de bedrieger, de aartsleugenaar en de mensenmoordenaar van den beginne is.

De niet-christen zoekt Gods aangezicht inderdaad niet. Maar wanneer je jezelf dan beschouwt als niet-christelijk vraag ik mij wel af waarom je je dan met symbolen uitdost die het tegenbeeld uitdragen van een God en een Christus waar je niet eens in gelooft. Is dat dan alleen maar om je ouders of je christelijke collega's op je werk mee te jennen, of geloof je er echt in? Wanneer je dat doet moet je namelijk ook in God geloven. En daarmee ook in de Heere Jezus Christus, Die de machten van het kwaad en de satan heeft overwonnen en Die daarom ook sterker is dan alle machten van zonde, dood en duisternis.

Van nature is er geen mens die Gods aangezicht zoekt. Wij zoeken Hem niet; Hij zoekt ons. En Hij roept ons in Zijn Woord, de Bijbel, op om ons leven in Zijn handen te leggen en ons aan Hem over te geven. In tegenstelling tot de satan werkt Hij niet met list en bedrog en heeft Hij niet jouw ongeluk en ondergang op het oog, maar wil Hij jou het eeuwige leven geven. En jou tijdens jouw aardse leven laten wandelen in het licht en op de rechte wegen in plaats van op de kromme en duistere kronkelpaden naar de afgrond van de hel en de eeuwige dood.

Hoop jou hiermee ten minste stof tot nadenken en bezinning te hebben gegeven.

Vriendelijke groeten,
Drs. W. H. Hoorn

Tags in dit artikel:

occultsieraden
3 reacties
drernie
De gedachten gang van de vragensteller vind ik wel heel vreemd. Daarnaast vraag ik mij af waarom je als christen überhaupt zo'n ketting zou willen dragen.
Yoshi
Het omgekeerde kruis is natuurlijk het petruskruis; https://nl.wikipedia.org/wiki/Petruskruis

Gewoon een christelijk symbool.
CrA
" Waarom zou de Satan demonen laten inwonen bij een niet-christen als die niet-christen geen bedreiging vormt voor zijn werk? "

Dat doet satan om zijn macht uit te breiden. Als hij denkt zijn macht te verliezen, doordat bv iemand in aanraking komt met het Evangelie, brengt hij versterking aan.