De mens die je zou willen zijn

Jan Tollenaar / 1 reactie

Vraag

Hoe word je de mens die je zou willen zijn?

Antwoord

Hallo vragensteller,

Ik heb meer context nodig om deze vraag goed te kunnen beantwoorden. Wie ben je nu? Wie wil je zijn? Wat maakt dat je anders wilt zijn? Heb je het over identiteit en of geloofsleven? Enz.

Jan Tollenaar

1 reactie
AHHK76
Als je in God bent gaan geloven, dan ben je niet meer wie je was.

Als je in de hemel bent, dan ben je wie je moet zijn.

Daar tussen moet je proberen om de oude mens te doden en de nieuwe mens te voeden. Want wat je voedt dat wordt sterker. Tegelijk zegt Jezus: Gij zij het zout der aarde. Het is dus niet alleen een opdracht maar ook een gave om te leven als Gods kind. Weest heilig, want Ik ben heilig... Tegelijk zijn wij in Christus rein en heilig. Dit is een spanningsveld, totdat wij bij onze Verlosser zijn.