Evangelisatie in moslimlanden

ir. Raymond H. Warnaar / Geen reacties

Vraag

Zijn er ook binnen de gereformeerde gezindte zendingsorganisaties die geheel of gedeeltelijk gericht zijn op evangelisatie in moslimlanden?

Antwoord

Ja, de meeste zendingsorganisaties richten zich ook (gedeeltelijk) op moslimlanden. Bijvoorbeeld:

- Gereformeerde Zendings Bond: Egypte en Libanon

- Zending Gereformeerde Gemeenten: Guinee, Nigeria (gedeeltelijk), Indonesië

- De Verre Naasten: o.a. Egypte

- Christelijk Gereformeerde Kerk: Indonesië

Daarnaast zijn er vooral ook niet-kerkelijk gebonden organisaties actief in moslimlanden. Voor een overzicht zie de website van de evangelische zendingsalliantie http://www.eza.nl/

Vriendelijke groet,
Raymond Warnaar, voormalig evangelist in een rooms-katholiek land (Ecuador)

Lees meer artikelen over:

islamzending