Contact afwachten of actie ondernemen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Op 15 februari, een dag na Valentijnsdag, heb ik een leuke jongedame ontmoet. We hebben elkaars gegevens uitgewisseld en de volgende dag raakten wij aan de praat via de app. Ik kwam er snel achter dat zij ook christen is en dat gaf mij een geruststellend gevoel. We hebben elkaar elke dag gesproken via de app met leuke en lange berichten met vragen over elkaar. Ze toonde ook interesse in mij als persoon en we spraken ook over ons geloof, wat ik heel mooi vind. Zaterdag had ik haar gebeld en we spraken elkaar heel kort omdat de verbinding slecht was.

Ze zou me later bellen, wat ze niet deed, later wel aangaf dat ze bij haar kerk was de volgende dag zou bellen. Ik heb haar verteld wanneer ik precies bereikbaar was. Vanaf vandaag heb ik nog steeds niks gehoord en ik vraag me af of ik achter haar aan moet gaan of gewoon moet afwachten? Want ik wil niet dwingend over komen. Maar ik wil haar ook niet laten denken dat ik geen interesse in haar heb, want ik ben zeker wel geïnteresseerd in haar. Ze is een leuke dame van Spaanstalige afkomst, net als ik, en heeft een grote liefde voor Jezus, wat ik heel erg aantrekkelijk vind aan haar. Wat zal ik doen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Je hebt toch zeker niet gewácht tot dit antwoord op jouw vraag “wat zal ik doen?” is gepubliceerd? Kom op, zeg: jíj wilt haar beter leren kennen! App, bel, schrijf, sms, twitter, zoek haar op of weet ik wat er nog meer mogelijk is! Vraag naar de reden van haar ‘zwijgen’, als zij tenminste in de afgelopen dagen/weken geen reactie heeft gegeven. Die reden kan heel realistisch zijn en hoeft nog niets met jou te maken te hebben. Bijvoorbeeld: haar mobieltje is gestolen en ze heeft jouw telefoonnummer niet ergens anders genoteerd. De batterijen zijn leeg, terwijl er geen oplader in de buurt is. Het ding is gevallen en daardoor beschadigd... ik noem maar wat. Er kan zoveel! Misschien wacht zij wel op jou en denkt zij hetzelfde over jouw ‘zwijgen’. Als je de reden weet, wordt het vast en zeker ook wel duidelijk of jullie samen ‘verder’ komen. Wees assertief en neem initiatief, zou ik zeggen. En dat kun je heel verrassend doen, met een kleine attentie, een beetje humor of iets anders creatiefs. Succes ermee!

Nog iets, als ik het mag zeggen: je wilt niet dwingend zijn, schrijf je. Dat lijkt mooi, maar precies de tijd aangeven waarop zij mag bellen vind ik redelijk dominant klinken. Wellicht is het goed om van jouw kant ook hierover met haar te communiceren!

Het ga je goed,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

contactverliefdheid
1 reactie
John61
Intussen wacht de jongedame op jouw telefoontje, omdat ze niet opdringerig op je over wil komen door zelf contact met je op te nemen... Als niemand de stap neemt, blijft het bij een eenmalige ontmoeting en krijgt het geen kans om tot iets groters uit te groeien.