Hoofd niet stil kunnen houden

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik heb last van een essentiele tremor van mijn hoofd. Het is mij niet mogelijk mijn hoofd stil te houden. Dit geeft moeilijkheden bij tandarts, oogarts etc. Om de beving wat te dempen gebruik ik in voornoemde gevallen incidenteel oxazepan en propranolol. Nu ben ik in behandeling bij een oogarts voor staar. Beïnvloed ik de oogmeting bij gebruik van genoemde geneesmiddelen? Anders gezegd: de gemeten waarden bij gebruik van de middelen (om het de oogarts wat makkelijker te maken) wijken die af van de waarden bij uitgewerkte medicijnen?

Antwoord

Goede vraag om aan de arts te stellen die het onderzoek doet. Met name propranolol zou effect kunnen hebben, maar of dat ook echt van betekenis is kan de oogarts vertellen. Maar het is zeker van belang dit te melden.

Groet,
Drs. N. Wolswinkel