Geen liefde meer voelen voor vrouw

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Ik ben 12,5 jaar getrouwd maar zit al anderhalf jaar niet lekker in mijn vel. Ik voel helemaal geen liefde meer. Als een broer-zus verhouding. Zij is wel gek op mij. Ik wil ook al geen seks meer. Ik heb alles gedaan om te denken dat goed komt maar komt niet. Wat moet ik doen? Gewoon doorgaan omdat we getrouwd zijn? Of mijn gevoel achteraan en scheiden? Ik ben wel christen maar mijn vrouw niet. Ik weet niet meer. Help.

Antwoord

Beste vraagsteller,

U stelt indringende vragen, waarop ik zomaar het antwoord niet weet. Ik ken u niet en weet niets van uw omstandigheden. Dat betekent niet dat ik u geen advies ga geven. Maar zoals u wel kunt raden wordt het: praat met elkaar! Eventueel ook met anderen.

Ooit was er liefde, toch? U bent niet voor niets met háár getrouwd. En ja, toen hebt u beloftes gedaan om in goede en minder goede tijden elkaar trouw te blijven. Soms is dat echter een moeilijke opgave, waarbij een derde nodig is. Ga er dus voor en zoek hulp: een coach, relatietherapeut of volg bijvoorbeeld een marriagecourse. Als u van lezen houdt zijn er ook prachtige boeken waar u ongetwijfeld herkenning in vindt en wellicht ook wel antwoorden op (onbewuste) vragen.

Is dit voor u een onbevredigende reactie... schrijf me dan nog eens met wat meer gegevens over uzelf, uw partner en uw levensomstandigheden.

Marijke Rots

Tags in dit artikel:

relatieproblemen
2 reacties
Autumn
Het lijkt me een moeilijke situatie waar je in zit. Maar...er is hoop! Wil je een uitdaging aangaan? Lees dan eens het boek 'De uitdaging van de liefde' (zie hier: https://www.gideonboeken.nl/de-uitdaging-van-de-liefde). Dit is een boek met een opdracht van 40 dagen om het hart van je vrouw terug te winnen (en zij jouw hart). Echt een aanrader!! Het heeft vele relaties versterkt en/of gered.

Sterkte gewenst!
drj
Als je al 1,5 jaar niet lekker in je vel zit, is het belngrijk uit te sluiten dat er sprake is van een depressie.
Een depressie hoeft zich niet altijd te uiten doordat je je heel verdrietig voelt. Het kan ook zijn, dat je gevoel juist heel afgevlakt is zodat je helemaal niets voelt, of dat je het gevoel hebt dat je van de buitenwereld afgesloten bent.

Als je slecht in je vel zit, kun je het gevoel hebben, dat er geen hoop is, dat het in de toekomst beter wordt en dat je dus beter kunt scheiden. Juist dit soort gevoelens van hopeloosheid en geen oplossingen zien, is kenmerkend voor een depressie.

Je hebt dan vaak ook minder plezier van activiteiten waar je vroeger blij van werd.

Als je geen depressie hebt, wat moet worden uitgesloten, loont het zich inderdaad leuke dingen met je vrouw te ondernemen en tijd aan elkaar te besteden.