Levensonderhoud student Ger.Gem.

Ds. H. Paul / Geen reacties

Vraag

Aan een dominee uit de Ger.Gem. Waarvan leeft een student (dus iemand die voor dominee leert in Rotterdam) tijdens zijn studie? Zeker als hij al een gezin heeft is dit toch een enorme financiële stap? Of zijn daar regelingen voor?

Antwoord

Beste vraagstel(ster)ler,

Er is inderdaad een regeling dat een student aan de Theologische School, zolang hij nog niet voorgaat in de gemeenten, onderhouden wordt uit de kas van deze school. Daar wordt ook voor gecollecteerd. Daardoor wordt dan in zijn onderhoud voorzien.

Hartelijke groeten,
Ds. H. Paul