Adam en Eva voor en na zondeval

Ds. H. van der Ham / Geen reacties

Vraag

Nadat Adam en Eva van de verboden vrucht gegeten hebben is de zonde in de wereld gekomen. Overal wordt geleerd dat alles wat wij als mensen niet doen ter ere Gods, zonde is. Mag ik hiervan uit gaan dat Adam en Eva voor de zondeval 24/7 naar Gods eer leefden? En, hebben ze na de zondeval hun leven dan radicaal veranderd of hoe moet ik dit zien?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ja, voor de zondeval leefden Adam en Eva tot eer van God. Ze hebben zich van God losgemaakt. Dat is erg. Ze zijn van God vervreemd. Sinds de eerste zonde zijn wij van nature geneigd tot alle kwaad. Al onze begeerten, gedachten, gevoelens zijn met zonde bevlekt. Onze woorden niet tot eer van God. En onze daden... Dat was al zo bij Adam en Eva sinds hun eerste zonde. De Heere roept tot inkeer. Er is vergeving. Veel goeds.

Groet,
Ds. H. van der Ham

Lees meer artikelen over:

paradijszondeval