Weer geesten opgeroepen

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Ik heb vandaag met een jongen die er véél verstand van heeft geesten opgeroepen. Deze jongen heeft een zesde zintuig, en voelde gisteravond in de ruimte (kort nadat ik weg was, weet niet of dat er mee te maken heeft) dat er een entiteit aanwezig was. Hij heeft met een stopwatch aan een koord gezegd wat ja en nee is, en kreeg te horen dat het een goedaardige geest was.

Toen ik vandaag terug kwam en hij het verhaal vertelde, kon ik het niet geloven. Toen hij die dag nog een keer iets voelde, heeft hij het gelijk weer met hetzelfde materiaal geprobeerd, en het werkte. Eerst geloofde ik hem niet, maar toen ik het zelf probeerde, was ik erg onder de indruk.

De entiteit zei dat het een goedaardige geest is, en mijn beschermengel. Toen vroeg ik of het een familielid was, en hij zei dat het mijn 4 jaar geleden overleden oma is. Nu heb ik me laten vertellen dat demonen zich als iemand anders voor kunnen doen, en volgens mij kunnen ze niet liegen. Hoe weet ik of het mijn oma is of een demoon? En wat moet ik dan doen?

Antwoord

Prof. dr. M.J. Paul was na je eerdere vraag erg duidelijk:

"Wie eenmaal de deur openzet voor de geestelijke wereld kan heel wat meer ervaringen krijgen dan waarom gevraagd is. Naar mijn overtuiging wordt een bijbelse grens overschreden, omdat het daar verboden is met geesten contact te zoeken (o.a. Deut. 18:9-14)."

"Wat in ieder geval duidelijk is, is dat je te ver bent gegaan. Ook ‘voor de gein’ kunnen we op verboden gebied komen. Dan is gebed om vergeving belangrijk, evenals het gebed om vrij te blijven van dergelijke manifestaties."

Tags in dit artikel:

occult
3 reacties
drB
Kennelijk neemt vragensteller/ster het occulte niet serieus. Als Prof Paul al een keer zo duidelijk is geweest, wat tob je dan? Oma of demoon, het is niet interessant want alle informatie die je daarvan zou krijgen is vals. Stoppen daarmee! De Here Jezus is alles wat je nodig hebt!
Alpha01
Ik hoop dat je door hebt dat dit geen grapjes zijn!
Dit zijn hoogst ernstige zaken waar je niet even mee kunt spelen.
Stop er onmiddellijk mee en neem je toevlucht tot Jezus!!
PPEP
Ik vraag me oprecht af wat je dit 'gedoe' wilt bereiken. Iedere keer (3e keer inmiddels?)weer proberen, en achteraf angstig vragen stellen. Breek als je de Bijbel gelooft en ga anders door en stel geen vragen meer.....

De rillingen lopen me over de rug bij dit soort praktijken. Diegene die iets van een inwendige strijd kennen -Gods volk- weten ook hoe machtig de duivel is.

Ik geloof stellig dat dit demonen (duivelen) zijn. Je oma is reeds op haar eeuwige bestemming,

Is zij Boven dan zal zij niet meer verlangen of achterom zien naar deze aarde en haar nabestaanden.
Is zij in hel, dan zal zij verlangen terug te mogen maar niet kunnen, en ik geloof niet dat zij op wat voor wijze dan ook contact meer kan maken met de aarde/mensen.

Dus stop ermee. Radicaal. Nu. Zo niet, laat dan dit forum met rust..........