Hoe kan ik bekeerd worden?

Redactie Refoweb / 1 reactie

15-12-2015, 10:24

Vraag

Ik loop al zo lang rond met de vraag, hoe kan ik bekeerd worden? Iedereen weet het allemaal zo goed te vertellen. Maar in het echt is het moeilijk.


Antwoord

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
2358 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
1 reactie
emaildfj1atgmailpuntcom
16-12-2015 / 17:00
Hallo Vraagsteller,

Je zegt dat iedereen het zo goed weet te vertellen. Welke ervaringen heb je tot nu toe met wat mensen vertellen?
Ik denk dat het in ieder geval het belangrijkst is in de bijbel te kijken. Als de mensen zich bekeerden veranderde hun hele leven. Ben jij daartoe ook bereid? Hier is een voorbeeld:
Handelingen 2:37 En toen zij dit hoorden, werden zij diep in het hart geraakt en zeiden tegen Petrus en de andere apostelen: Wat moeten wij doen, mannenbroeders? 38 En Petrus zei tegen hen: Bekeer u en laat ieder van u gedoopt worden in de Naam van Jezus Christus, tot vergeving van de zonden; en u zult de gave van de Heilige Geest ontvangen. (...) 40 En met veel meer andere woorden legde hij getuigenis af en spoorde hij hen aan met de woorden: Laat u behouden uit dit verkeerde geslacht! 41 Zij nu die zijn woord met vreugde aannamen, werden gedoopt; en ongeveer drieduizend zielen werden er op die dag aan hen toegevoegd. 42 En zij volhardden in de leer van de apostelen en in de gemeenschap, in het breken van het brood en in de gebeden.(...) 44 En allen die geloofden, waren bijeen en hadden alle dingen gemeenschappelijk; 45 en zij verkochten hun bezittingen en eigendommen en verdeelden die onder allen, naar dat ieder nodig had. 46 En zij bleven dagelijks eensgezind in de tempel bijeenkomen, en terwijl zij van huis tot huis brood braken, namen zij gezamenlijk voedsel tot zich, met vreugde en in eenvoud van hart; 47 en zij loofden God en vonden genade bij heel het volk. En de Heere voegde dagelijks mensen die zalig werden, aan de gemeente toe.
Hier zie je dat ze met de hulp van God hun hele leven veranderden. Ik weet uit ervaring dat het niet mogelijk is met 1 been in de wereld te staan en met 1 been bij God te zijn. Dan wordt je altijd weer teruggetrokken in de wereld.
Schrijf me gerust: emaildfj1@gmail.com

Terug in de tijd

Mijn werkgever is gelovig opgegroeid en heeft zijn geloof al sinds jonge leeftijd betwijfeld. Hij heeft het op een gegeven moment vaarwel gezegd en hij zegt dat hij God niet mist in zijn leven. Ik kwa...
10 reacties
14-12-2012
Wij hebben een dochter van anderhalf en wij hebben al sinds haar geboorte een wens voor een tweede kindje. Ik was dan ook weer snel zwanger maar helaas werd het een miskraam. Die miskraam is nu een ja...
16 reacties
14-12-2010
Aan een dominee van de Ger. Gem. Heeft u weleens een echte Godsontmoeting meegemaakt? Een droom, visioen of een stem bijvoorbeeld? En kunt u daar iets over vertellen? Niet een bijbelvers wat u raakte ...
Geen reacties
14-12-2018
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering