Verloren stammen van Israël

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Waar zijn de tien verloren stammen van Israël gebleven? Kan het inderdaad zo zijn dat ooit de West-Europese volkeren vermengd zijn met de verstrooide tien stammen zoals aanhangers van de Brits-Israël theorie leren?

Antwoord

1 reactie
John61
Het is niet alles goud wat er blinkt, een groep Indiase mensen claimden nakomelingen te zijn van Manasse. Een deel was al als zodanig erkend en "teruggekeerd" naar Israël. Uit DNA onderzoek bleek later iets anders. Zie ook: https://en.wikipedia.org/wiki/Bnei_Menashe

Ik wil waarschuwen voor mythevorming en hoaxes.