Zwanger

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Ik denk dat ik zwanger ben, maar de testen geven aan van niet. Sinds deze maand doet mijn buik heel raar en de dokter denkt ook dat ik niet zwanger ben. Maar wat als het toch zo is? Het is nu vier maanden geleden dat ik seks heb gehad met mijn vriend en het is uitgegaan met hem. Ik ben doodsbang nu. En wat als mijn vader er achter komt of iemand anders. Ik ben bang.

Antwoord

Beste vraagsteller. Als testen aangeven dat je niet zwanger bent en de dokter zegt hetzelfde, dan mag je er op vertrouwen dat je niet zwanger bent. De angst die je nu hebt maakt ook duidelijk dat je beseft dat het niet goed was om met je vriend naar bed te gaan. Maar God zegt het volgende: wie zijn zonde belijdt en laat, die zal barmhartigheid geschieden. Leg je zorgen en je spijt daarom neer bij onze Hemelse Vader en Hij zal je rust geven. Wil je hierover met iemand praten, dan kan dat met iemand van Siriz, de vroegere VBOK. Ze hebben een chatprogramma, waar je anoniem je verhaal kunt doen.

Hartelijke groet,
Redactie Vragenrubriek

4 reacties
vlokje
Lieve meid, je zit in angst en onzekerheid. Ik kan me voorstellen dat dit in je eentje bijna niet uit te houden is. Je wilt 100% zekerheid, heel begrijpelijk.
Je schrijft niet of je nog menstrueert. Als je nog gewoon ongesteld bent en de tests zijn negatief dan lijkt het me nagenoeg zeker dat je niet zwanger bent. Menstrueer je niet meer, en zijn de tests toch negatief dan is er enige kans dat je wel zwanger bent. Je schrijft dat je buik raar doet. Wat bedoel je daarmee, ben je misselijk, of voel je echt wat anders in je buik.
Blijf er niet alleen mee lopen, maar probeer er toch met je vader (ouders?) over te praten (heel moeilijk, maar ik ken meerderen bij wie het uiteindelijk erg mee is gevallen.)Je kunt terug gaan naar de huisarts om je te laten doorsturen naar een gynaecoloog voor een echo. Dan heb je 100% zekerheid.
jony
lieve meid,als je nog niet ongesteld geweest ben,dan komt dat w.s door alle spanningen,want als test negatief zijn en zelfs de huis arts zegt kun je er vrijwel zeker van zijn dat je niet zwanger bent...sterkte hoor.....
AHHK76
Jouw relatie uit en bang zijn dat je zwanger bent van hem.... Dat kan inderdaad al genoeg zijn, dat je buik heel raar gaat doen!
Anders zou je nu echt al een dikkere buik moeten krijgen en bewegingen moeten voelen...!
Ik hoop voor je dat dat niet zo is! Sterkte en weet dat God ook naar jou wil luisteren en ook jou wil helpen!
moedervan2
Als je testen negatief zijn en het al 4 maanden geleden is dat je seks hebt gehad lijkt het me overduidelijk dat je NIET zwanger bent. Ook als je tijdelijk even niet menstrueert. Iedere vrouw heeft wel eens een periode dat ze onregelmatig vloeit zeker als je nog jong bent. Als je wel zwanger zou zijn, dan zou je nu zeker 4 maanden zwanger zijn. Dan zou je dat echt wel merken.

Ontspan, en je zult zien dat je menstruatie vanzelf op gang komt.