Geen valse hoop wekken bij lief meisje

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jongen van 22 jaar en single. Met dat laatste feit (single zijn) zit ik eigenlijk niet en ik lig er niet wakker van, ondanks dat bijna al mijn vrienden inmiddels verkering hebben of getrouwd zijn. Voor mij hoeft het niet zo en ik denk altijd; het komt vanzelf wel. Enerzijds zou ik graag verkering willen, anderzijds mag het van mij ook nog jaren duren. Echter, de laatste weken lijkt een meisje uit mijn kerk mij leuk te vinden en zoekt ze steeds mijn aandacht. Ik vind dat eigenlijk best leuk en geniet hier natuurlijk wel van. Maar ik ben niet verliefd op haar. Zij lijkt wel op mij verliefd te zijn. En nu weet ik eigenlijk niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan. Moet ik hier nu in meegaan en met haar op stap gaan en haar uitnodigen etc. Of moet ik dat juist niet doen? Ik wil geen valse hoop wekken bij zo'n lief meisje (wat het echt is) omdat ik eigenlijk niet verliefd ben. Mag ik hier in meegaan?

Antwoord

Beste jongeman,

Van mij mag je ‘meegaan’... heerlijk, nietwaar! Vraag jezelf af wat je te verliezen hebt én wat je te winnen hebt met zo’n lief meisje. Je kunt haar toch gewoon een keer uitnodigen voor iets leuks en met haar bespreken of je tot nadere kennismaking wilt overgaan? Valse hoop wekken is niet eerlijk, maar in gesprek gaan om elkaar wellicht beter te leren kennen is natuurlijk geoorloofd. Wie weet waar het toe leidt: gooi de deur niet meteen dicht nu je haar zelf ‘een lief meisje’ noemt. Wie weet wat er allemaal tussen jullie kan gaan groeien. En zo niet, dan merken jullie dat snel genoeg!

Alle goeds gewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

datingrelatietwijfelsverliefdheid