Website met Bijbel en exegetische noties

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Wij lazen vanavond aan tafel Genesis 48. Daarbij zegt Jakob dat hij een bergrug belooft die hij uit de hand van de Amorieten geroofd heeft. We wisten werkelijk niet wat dat moest betekenen, maar naar aanleiding hiervan heb ik een bredere vraag: bestaat er een website waarbij je op tekst kunt zoeken en daar exegetische noties kunt vinden, etc.

Antwoord

5 reacties
mluther
En wellicht is de Studiebijbel.nl ook iets voor jullie. Je kan een proefabonnement van 30 dagen op de online editie nemen. Registratie kan hier: http://www.studiebijbel.nl/registreren/

Verder mooi dat u op zo'n manier de bijbel leest. De vraag die Filippus stelde zouden we onszelf ook vaker mogen stellen. Begrijp ik wat hier staat?
pannenkoek
Handig als je erbij vermeld dat het in de jongeren bijbel staat ;-)
Wij waren vanmiddag juist bij Gen. 48 maar staat er niet in.
In de SV spreken ze over een stuk land. De kanttekening vermeld een stuk land hoger gelegen.
blijblij
@pannenkoek: een bergrug dus ;)
appelflap
De HSV dan, niet specifiek Jongerenversie. Ik heb niet de Jongerenversie, maar bij mij staat het ook gewoon.
arendsoog
Via http://www.ccel.org/study kun je o.a. door de (Engelse) verklaringen van Calvijn en Henry bladeren