Graag schuld belijden voor diefstal

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Op mijn 17e werkte ik in een supermarkt, waar ik twee á drie keer een flesje drinken uit het magazijn heb gepakt om het op te drinken. Ik ben nu midden twintig en achteraf gezien is dit gewoon diefstal. Ik zou hiervan graag schuld belijden, maar ik vraag mij af hoe dit ontvangen wordt. De relatie met mijn bedrijfsleider was namelijk nooit echt vriendelijk, hoewel ik relatief  veel verantwoordelijkheid kreeg. Ik verwacht eerder hoon en spot dan een boze (rechtvaardige) reactie. Zo van “zie je wel, die refo's...” Bij mijn huidige baan is integriteit erg belangrijk en ik wil deze zaak graag rechtzetten. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Zie voor het antwoord de tag 'diefstal'.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

1 reactie
Gerard
Misschien een idee: doe het geld voor het gestolene in een envelop, en geef er een flesje wijn bij of iets anders waar de eigenaar/bedrijfsleider van houdt en op prijs zal stellen. De spot en hoon zal dan wel wegblijven. Geef het en zeg dat je inziet dat het verkeerd was dat je dit had gedaan en het graag recht wil zetten. Doe het eventueel (deels) schriftelijk als contact met de persoon moeilijk is.