Klachten na teveel alcohol

De Hoop ggz / Geen reacties

Vraag

Het is begonnen toen ik een keer op een avond teveel alcohol had gedronken. Ik heb er nu ongeveer vier maanden last van. Het is alsof ik dingen om me heen wel waarneem, maar er niet op reageer. Heel erg afwezig. Alles gaat ook op de ‘automatische piloot.’ Als ik vanaf nu geen alcohol meer drink, gaat het dan vanzelf weg?

Antwoord

De kans is heel groot dat deze klachten dan inderdaad verdwijnen. Het is bekend dat sommige mensen bijzonder slecht tegen alcohol kunnen, ook als het gaat om gemiddeld gebruik. Als je dan stopt, verdwijnen deze verschijnselen. Als dat niet zou gebeuren, laat er dan de huisarts naar kijken. Er kan natuurlijk ook nog iets anders spelen.

Succes trouwens met het afrekenen met alcohol. Een moedige stap, maar zo waardevol. Jij bent het waard om je niet gevangen te laten nemen door welke middel dan ook.

Hartelijke groet,
Henry Valk

Lees meer artikelen over:

alcohol