Leuke jongens ontmoeten

C. M. Chr. Rots - de Weger / 6 reacties

Vraag

Hoe en waar kan ik leuke jongens ontmoeten? Liever ga ik niet naar de stad, de kroeg of soos. En voor JV ben ik te oud. Ik was eens (een hele poos) verliefd op een jongen, alleen hij is verhuisd. En ik heb geen contact (meer) met hem. En de andere jongens die ik in de kerk zie zijn meestal te jong of juist veel ouder dan ik of al 'bezet' of getrouwd.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Hoe en waar u leuke jongens ontmoet? Als u thuis blijft zitten ziet u ze in ieder geval niet. Of het moet op een datingsite via het internet zijn. Er op uit dus. Geen stad, kroeg of soos? Misschien wel een sport gaan beoefenen, een actieve jongerenvakantie boeken, lid worden van de bibliotheek (en daar regelmatig naar toe gaan), een (muziek)evenement bezoeken (dat kan variëren van bijvoorbeeld een (EO)-jongerendag, -avond tot een degelijk orgelconcert!), een cursus volgen (dat kan ook op ontspanningsgebied liggen). Óf vrijwilligerswerk gaan doen bij de voedselbank, vluchtelingenhulp, Rode Kruis...

Waar ook uw interesse maar ligt: ogen en oren open, want óveral waar je mensen vindt zijn leuke jonge mannen te ontmoeten!

Tenslotte: die bewuste leuke jongeman waar u over schrijft, is misschien wel verhuisd maar waarschijnlijk niet helemaal naar het andere einde van de wereld. Wat let u om het contact te heropenen?

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

dating
6 reacties
kram94
Tsk, alsof een orgelconcert degelijk is :O
AHHK76
De Jij-daar avonden?!
Dirk
Misschien is dit iets voor je: http://www.verdiepingsconferentie.nl/

En mocht je zin hebben in wandelen, dan heb ik misschien ook nog iets voor je.
Johnvb
Ja, maar als het goed is, ga je naar bezinningsavonden of conferenties om de boodschap te horen! En dat is toch dat Gods woord klinkt en er een appél op je wordt gedaan om eerst het Koninkrijk van God te zoeken En als het bezoeken van die avonden dan gaat dienen om een levenspartner te zoeken, dan gaat er toch wel wat mis......

Ga niet krampachtig zoeken en ga naast het zoeken ook eens ervoor bidden! Want zonder God erin te kennen is sowieso een verkeerde aanpak.

Gods zegen!
NicovanderSmit
Morgenavond een mooi zingkring-avond bij Jij Daar!
www.jijdaar.nl
AHHK76
Johnvb: Inderdaad de Jij-daar avonden zijn niet bedoeld als huwelijksbureau...
Het is een goede plaats om te leren over God en andere serieuze mensen te ontmoeten. Daaruit kunnen vriendschappen ontstaan en verkering... Het hoeft niet direct zou te zijn, maar je mag daar wel om bidden. Deze jonge vrouw vraagt niet: hoe krijg ik verkering? Maar waar kan ik leuke jongens ontmoeten? Dus die zijn er zeker op de Jij-daar avonden! En voor Jij-daar is vraagstelster niet te oud ;-).
Als ik naar een winkel ga, ga ik ook niet om daar mensen te ontmoeten. Toch ontstaan daar soms wel mooie gesprekken ;-).
Het is wel waar, dat ons leven niet steeds gericht moet zijn op het vinden van een levenspartner. Je kunt zeker ook gelukkig zijn zonder dat je getrouwd bent, maar dat was niet de vraag...