Verliefd op kandidaat

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag. Drie weken geleden kwam er bij mij in de kerk een jongen (kandidaat/proponent) preken. Vanaf het moment dat ik hem zag, was ik al van hem onder de indruk. Daarnaast was zijn preek zo mooi en speciaal dat ik via die preek het vertrouwen in de Heere weer terug heb gevonden. Dat was ik even kwijt na een moeilijke periode. Even later besloot ik me in te schrijven op een christelijke datingsite en kwam ik hem daar ook opeens tegen. Zijn interesses lijken enorm op die van mij en nu ben ik verliefd op hem geworden. Nu heb ik hem een berichtje gestuurd dat ik hem wel beter wil leren kennen, maar ik krijg niks terug. Ik weet dat hij vrijgezel is, dus het is niet zo dat ik verliefd ben op een getrouwd persoon. Als dit wel zo was geweest, had ik gebeden om de verliefdheid weg te laten nemen. Wat moet ik nu doen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat zou je wíllen doen? Wat zou je kúnnen doen? Of zijn deze vragen inmiddels achterhaald en heb je ‘vanzelf’ al antwoord gekregen op jouw vraag?

Als hij nog steeds niets heeft laten horen via de datingsite zou ik, als ik jou was, nogmaals een berichtje sturen. Want of hij jou nu beter wil leren kennen -of helemaal niet- dat kun je niet afdwingen. Maar als hij zelf een oproep heeft staan op een site is het op zijn minst ‘netjes’ om te antwoorden, toch? Dát mag je verwachten. Voor de rest is het áfwachten... spannend, hoor!

Het beste toegewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid