Nog bekering mogelijk

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Kun je nog bekeerd worden als je seksueel contact hebt gehad met iemand van hetzelfde geslacht?

Antwoord

Ja dat kan. Jes. 1:18: "Al waren uw zonden als scharlaken, zij zullen wit worden als sneeuw, al waren zij rood als karmozijn, zij zullen worden als [witte] wol." Spreuken 28:13: “Die zijn overtredingen bedekt, zal niet voorspoedig zijn; maar die ze bekent en laat, zal barmhartigheid verkrijgen.” 1 Joh. 1:9: “Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, dat Hij ons de zonden vergeve, en ons reinige van alle ongerechtigheid.”
En zo nog veel meer.

Tags in dit artikel:

vergeving
4 reacties
Johnvb
Ik denk ook specifiek aan deze tekst:
1 Korinthe 6 : 10 en 11:
Dwaalt niet! Ontuchtplegers, afgodendienaars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen slapen, dieven, hebzuchtigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven.
Sommigen van u zijn dat wel geweest, maar u bent schoongewassen, maar u bent geheiligd, maar u bent gerechtvaardigd in de naam van de Heere Jezus en door de Geest van onze God.

Er is dus vergeving mogelijk en ook een heel ander leven nadien.
Het is dus niet zoals de wereld zegt: eens een dief, altijd een dief! Eens een (praktiserende) homo, altijd een homo.
Sommigen zijn dat geweest, maar....

Wat is Gods genade oneindig groot, wat is Zijn liefde onpeilbaar diep!

Het bloed van Jezus Christus Gods Zoon, reinigt van alle zonde!

Hij staat klaar om je te vergen, te reinigen! Neem de toevlucht in geloof tot Hem! Je zult niet beschaamd worden!

Ga heen, zondig niet meer!
Johnvb
Hij staat klaar om je te vergeven, te reinigen! Dat moet er staan.
AHHK76
Helemaal eens met het antwoord!
Mooie toepasselijke aanvullende tekst John!

Gods genade is zo groot, Hij is goed en vergeeft graag...
David was een man naar Gods hart, toch pleegde hij overspel en moord!
Koning Manasse was een zoon van de godvrezende Hizkia maar hij deed jveel gruwelijke zonden. Toch werd hij nog bekeerd. Voor God ben je geen hopeloos geval... Roep tot Hem en Hij zal je antwoorden. Belijdt je zonden en hij zal vergeving schenken. 1 Joh. 1 : 9
elephant60
Ook ik ben in het verleden vaak in de fout gegaan. Stelen is minder onschuldig dan het lijkt. Als mij die zonde niet vergeven zou worden is het tamelijk zinloos om verder te gaan in het geloof. Eens een dief, altijd een dief, geeft inderdaad het vooruitzicht dat je het Konkrijk van God niet zult beerven.

Maar: Als die zonde beleden is, en je daarna ook niet meer steelt, en die zonde overwonnen hebt, dan kan Jezus Zijn handen naar je uitstrekken, en tot je zeggen: "Kom bij Mij, Ik heb je die zonde vergeven, wees welkom in Mijn koninkrijk".

Ik heb dit de laatste tijd in de praktijk gebracht. Het gebeurde mij laatst dat ik een boodschap bij Albert Heijn per ongeluk in de winkelwagen had laten zitten, onder mijn eigen tas, zodat deze niet langs de kassa was geweest. Toen ik dit merkte heb ik dat bij de klantenservice apart afgerekend. De dame achter de balie was verbaasd over mijn eerlijkheid. Ik mocht getuigen dat gestolen goed niet gedijt, en dat dit een van mijn principes geworden is. De Bijbel zegt niet voor niets dat wij leesbare brieven van Christus moeten zijn.

Ik heb bij thuiskomst de Heer gedankt voor deze gebeurtenis. Het is gemakkelijk om dit te doen als je een riant inkomen hebt. Het is moeilijker om dit te doen als je slechts een minimale uitkering hebt. Maar mijn inkomen is volledig in handen van God, Die bij machte is mij in alle noden te voorzien.