Moeite met hertrouwen vriendin

Ds. W.G. Hulsman / Geen reacties

Vraag

Mijn vriendin gaat trouwen met een gescheiden man waarvan zijn vrouw geen overspel heeft gepleegd. Ik heb daar moeite mee en vind dat het op grond van Gods Woord niet kan. Zij vindt van wel. Ik heb moeite met het feit dat ik haar dan moet feliciteren, al wens ik haar wel toe dat ze gelukkig is. Mag ik wel getuige zijn van dat huwelijk?

Antwoord

Het is lastig om zo op een afstand op de deze vraag te reageren. Daarvoor weet ik te weinig van de hele situatie.  Kennelijk heb je gepraat met je vriendin over het aanstaand huwelijk. Zij weet hoe jij er over denkt en jij weet ook hoe zij er over denkt. Dan zal zij ook begrijpen dat je het moeilijk vind om haar te feliciteren. Is het niet mogelijk, dat je tegen haar zegt: van harte alle goeds toegewenst. Dat kun je zonder gewetensproblemen zeggen tegen je vriendin.

Ds. W.G. Hulsman

Tags in dit artikel:

hertrouwen