Op zondag verjaardag vieren

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Ik ben dit jaar op zondag jarig. Mag ik op die dag mijn verjaardag vieren?

Antwoord

5 reacties
Boanerges
Ja, natuurlijk mag dat! Maak er een leuke, gezellige dag van met familie en vrienden en dank samen de Heer voor Zijn goedheid in je leven.

Alvast gefeliciteerd en geniet ervan.
tja
Er worden toch ook kinderen geboren op zondag?
CrA
Mag ik...? Je twijfelt en bij twijfel niet inhalen. Als jij vindt dat het niet kan, niet doen. Al wat uit het geloof niet is, is zonde(Rom. 14:23)
moedervan2
Mag je een verjaardag vieren op zondag! Ja natuurlijk mag dat! Ik ben zelf op Vaderdag dus op zondag geboren en onze oudste zoon is op Moederdag geboren! Wat een feest.
Maar ik vraag me wel af wat voor feestje je wilt houden. Ik heb er zelf altijd behoorlijk moeite mee als mensen dan ineens de kerkdienst gaan skippen ivm de voorbereidingen of de visite die langs komt.
Daarom vieren wij de verjaardagen in afgeslankte vorm. Omdat we er geen kerkdienst voor willen overslaan en ook geen gehaast willen. Dus op zondag na de ochtenddienst alleen opa's en oma's (/ ouders) op visite en dan op een andere middag/avond oom en tantes (/broers en zussen), neefjes en nichtjes.
Twee keer feest dus!
coby
als je weer een jaar van de Heere zou je dat niet mogen vieren ? ook al valt het op een zondag,
wij moeten niet wettisch gaan doen ,ieder moet naar zijn eigen geweten handelen dat staat ook in Gods woord.