Man houdt meer van computer

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Mijn man houd van veel achter internet zitten. Film/lezen/spel, van alles. Gelukkig geen porno! Maar nu is het zo dat als ik naar bed ga, het maakt niet uit hoe laat, dat hij liever films kijkt dan met mij naar bed gaat. Hij heeft ook niet heel veel behoefte aan gemeenschap, hij houdt meer van achter de computer zitten. Nu kan ik begrijpen dat er mensen zijn die reageren van: Nou dan zal hij misschien wel stiekem sekssites bezoeken of zo, daar ben ik ook heel soms bang voor, maar ik denk meer dat hij gewoon zo veel van internet houdt dat dat het belangrijkste is voor hem. Komt dit vaker voor en heeft u misschien tips om hem meer van het leven om hem heen bewust te maken?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Het internet is een interessant medium, zeker. Er is zóveel op te vinden, te lezen, te zien en te doen, daar raak je niet snel op uitgekeken. En de tijd tikt zomaar weg als je eenmaal achter de computer zit. Dat zal menigeen beamen!

Maar ja, er zijn grenzen en die zult u op de een of andere manier aan uw echtgenoot duidelijk moeten maken. Dat kan met humor, of met het maken van afspraken. Maar het begint ermee dat u duidelijk aangeeft dat zíjn gedrag iets doet met úw gevoelens! U heeft er moeite mee en terecht.

Zolang hij niet hóéft te veranderen zal hij dat ook niet uit zich zelf doen. Wees dus creatief, assertief, verleidelijk of wat ook maar bij u past. Maak hem in elk geval bewust van uw áán- dan wel áfwezigheid. Desnoods door de stekker uit het stopcontact te trekken en het licht uit te doen als u naar bed gaat.

Ik wens u alle goeds toe, veel wijsheid en tact!
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

huwelijkinternet