Relatie via voetbalclub

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een verhouding met een ouder persoon. Hij is heel lief voor mij en alles wat wij ondernemen is leuk. We zitten in hetzelfde voetbalteam en daar weet niemand van onze relatie. Het grote probleem waar we mee worstelen is, dat we niet kunnen uiten dat we zo gelukkig zijn. We begrijpen heel goed dat het huwelijk van mijn vriend niet in de waagschaal gezet mag worden. Evenmin mag zijn maatschappelijke carrière schade oplopen. Zijn oudste zoon is even oud als ik en ik heb de indruk dat hij van mijn verhouding met zijn vader weet. Hij heeft ons ooit bijna betrapt. Kortom, het wordt lastiger en lastiger, maar we willen onze relatie zeker niet opgeven. Heeft u advies?

Antwoord

Beste vragensteller. Je schrijft dat je een verhouding hebt met een ouder persoon en dat hij heel lief is voor je en dat alles wat jullie ondernemen, leuk is. Helaas schrijf je er niet bij hoe oud je zelf bent. Is hij de leider, trainer van je voetbalteam? Zo ja, dan had je vriend sowieso niet aan een relatie met jou, een pupil mogen beginnen. Dat kan dan echt niet.

Bovendien blijkt uit je vraag dat hij zelf getrouwd is. Hij heeft dus zijn ja-woord al gegeven. Daarnaast heeft hij ook een gezin. Zijn oudste zoon is even oud als jij. Hij had dus ook jouw vader kunnen zijn. Ik begrijp uit je vraag dat je zelf een jongen/man bent? Dat houdt dat in dat het ook nog eens om een homofiele en mogelijk zelfs een pedofiele relatie gaat?

Eerlijk gezegd denk ik dat het belangrijk is dat je zo snel mogelijk een einde maakt aan deze relatie. Dat is misschien nu wel erg moeilijk maar een dergelijke relatie kan niet goed gaan. Hij is erg aardig voor je, zo schrijf je. Maar zo'n relatie gaat je op den duur beschadigen. Ik denk dat het erg belangrijk is dat je hier iemand in jouw omgeving over in vertrouwen neemt. Het is echt heel moeilijk om dit alleen tot een goede oplossing te brengen.

Heeft je voetbalvereniging geen vertrouwenspersoon? Of ken je iemand anders die jou kan helpen en die je kunt vertrouwen? Zo iemand heb je gewoon nodig om een en ander goed af te wikkelen. Ga er in ieder geval niet mee door want een dergelijke relatie kan niet goed gaan en geeft uiteindelijk alleen maar veel ellende en verdriet.

Lees meer artikelen over:

overspel