Dagelijks uit Christus leven

Kand. G.A. van Ginkel / 1 reactie

Vraag

Wat houdt het in om (als wedergeborene) dagelijks uit Christus te leven?

Antwoord

Vallen en opstaan. Strijden en belijden. Geloven en loven. Romeinen 7. Filippenzen 3. Beetje kort antwoord? Niet omdat het vakantietijd is, of omdat je vraag niet relevant zou zijn. Wel omdat het niet kernachtiger uiteengezet kan worden. Ik raad je van harte aan de genoemde hoofdstukken met aandacht te lezen.

Biddend om Gods zegen,
Kand. G. van Ginkel

1 reactie
Femke
Vanmorgen las ik een stukje uit het GZB dagboekje wat me aansprak en heel mooi aansluit bij deze vraag en dit antwoord. Het gaat over de kamerling uit Ethiopie, die na gedoopt te zijn door Filippus zijn reis met blijdschap vervolgde. Ik neem daar een deel uit over:
"Dus dat gebeurt als je Gods liefde en genade ontmoet: dan wordt blijdschap de grondtoon van je leven. En christen-zijn is je steeds weer oefenen in die blijdschap om de genade van God. En steeds weer vragen: geef mij de vreugde van Uw heil!
Want die blijdschap wordt vaak bestreden en aangevochten. Neem alleen al de verdrukking waar hier in Handelingen sprake van is. Er is zoveel pijn in het leven, naar lichaam en geest. Hoe kun je dan nog blij zijn?
En toch: de vrucht van het Evangelie is sterke innerlijke vreugde vanwege Christus.
Daarom: reis uw en jouw weg met blijdschap. Want Jezus Christus legt glans over alle dingen."