Van Ger. Gem. naar de GGiN

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Kan ik als belijdend lid van de Ger. Gem.  zomaar over naar de GGiN? Zo niet, wat zou ik dan moeten doen?

Antwoord

Over het algemeen zijn er geen problemen om over te gaan naar de GGiN vanuit uw kerk. In de overgang naar een ander kerkverband gaat niets “zomaar”. Meestal gaat er een gesprek met de kerkenraad aan vooraf. Zij vragen gewoon naar het motief van de verandering van kerk. Zo gaat het in de meeste reformatorische kerken, als het goed is. Het is immers geen verandering van de ene naar de andere supermarkt.

Zo niet, wat zou ik dan moeten doen?

In een open en eerlijk gesprek met de kerkenraad zullen ze je niet snel afwijzen. Integendeel. Het behoort toch bovenal een zaak van het gebed te zijn.

Hartelijke groeten,
Ds. J. D. Heikamp

Zie ook: