Andere vrouw ontmoet

C. M. Chr. Rots - de Weger / 17 reacties

Vraag

Ik heb een heel goede relatie met mijn vrouw. Ze is mijn alles. Ik houd zielsveel van haar en we zijn vier jaar samen. Samen hebben we een kind. Tot een half jaar geleden ging alles goed. Toen heb ik een andere vrouw ontmoet. Direct was er van beide kanten een niet te stuiten chemie, de klik. Ik voelde dat ik dat mis bij mijn vrouw. Ik heb dit direct helemaal samen besproken. We kennen elkaars gevoelens, pijn. Mijn vrouw loslaten kan ik niet. Ik houd van haar. De ander loslaten kan ook niet. Ik zou haar kwetsen, temeer ook omdat zij daarvoor teveel heeft meegemaakt en zij ook mijn alles is. Welke keus ik ook maak, het zal nooit de goede zijn. Wat moet ik doen? En hoe?

Antwoord

Beste vraagsteller,

“Ik heb een heel goede relatie met mijn vrouw.” Dat is uw openingszin. En wat daarna volgt: een fantastische liefdesverklaring!

Wáárom zet u dat alles op het spel voor een ónmogelijke ‘liefde’? Het kán niet zijn dat twéé vrouwen ‘uw alles’ zijn. U zúlt een keuze moeten maken. Of liever gezegd: u hébt al een keuze gemaakt. Vier jaar geleden om precies te zijn. Toen u trouwde. Met uw vrouw. U zult die keuze zélf moeten maken. En ja, daarbij zal er verdriet en mogelijk ook gekwetstheid zijn, maar dat is de consequentie van uw eerder gemaakte keuze om zich met een andere vrouw in te laten.

Ik denk, dat ik duidelijk genoeg ben geweest. Hóé u een en ander gaat vertellen mag u zelf uitzoeken, waarbij één tip: doe het vandaag! Wees daarbij open en vooral: wees éérlijk. U hébt al een vrouw, een álles. Bovendien is zij de moeder van uw kind.

Marijke Rots

Tags in dit artikel:

overspel
17 reacties
lin1991
Wow heftig. Helemaal met mevrouw Rots eens. De keuze lijkt mij ook niet moeilijk maar juist erg eenvoudig. Bij de vrouw blijven waar je hoort. Waarom? Die redenen zijn door de vraagsteller zelf aangegeven. Lees: een hele goede relatie met mijn vrouw, ik houd zielsveel van haar, we hebben een kind. Die tweede vrouw had nooit toegelaten mogen worden. En die chemie die er is gaat vanzelf weg hoor als je met die andere/tweede vrouw verder zou gaan. Want ze zeggen wel eens: het hebben van de zaak is het einde van het vermaak ;-)
markusa
Tsjonge, wat een vraag. Wat voor antwoord zou je willen? Hoe simpel kan het zijn. Je zegt dat je zielsveel van je vrouw houd, waarom dan toch een tweede vrouw zo je huwelijk laten ondermijnen?

Aub bid, blijf bij je vrouw, maak radicaal een einde aan de relatie met die ander, weersta de duivel en hij zal van je vlieden!
leene
Goed antwoord van Marijke Rots... je hebt al een keus gemaakt!
De andere vrouw had niet toegelaten mogen worden en de andere vrouw had zelf moeten wegwezen toen ze merkte dat u getrouwd bent. Dat pleit niet voor u maar ook niet voor haar. En ja chemie ontstaat ook wel eens als iets eigenlijk niet mag. Maar geloof me als u met die vrouw verder zou gaan dan zakt die chemie ook weer af en dan leeft u samen als twee overspelers... leuke boel. Succes ermee zou ik zeggen maar dat is een beetje cynisch. Echt KAP ERMEE. Scheiden doe je niet als je ook zielsveel van je vrouw houdt en zeker niet als er een kind is. Er zullen alleen maar verliezers zijn! En weet je: er zijn talloze vrouwen en mannen die het moeilijk hebben daarvoor houd je geen relatie aan die gewoon helemaal verkeerd is.
Inderdaad weersta de duivel en hij zal van je vlieden.
AHHK76
Je trouwt met jouw nieuwe liefde en over 4 jaar is de nieuwigheid eraf... en ontmoet je weer een nieuwe vlam?
Wie en wat is de eerste en belangrijkste in jouw leven?
Als het goed is: God! Aan Hem heb je beloofd dat je trouw zou zijn aan jouw vrouw en dat je jullie kindje samen met haar op zou voeden. Zonder Zijn zegen ben je nergens. Hij zegent het als je trouw blijft aan jouw vrouw en kind! 2 lieve mensen in de steek laten voor 1 nieuwe?! Dat kun je niet menen. Ga voor je eerste liefde. Vraag God om jou hierbij te helpen en hierin standvastig te zijn! Breek radicaal met dit hinken op 2 gedachten...
Daarbij is van de ene in de andere relatie stappen zeer gevaarlijk. Jouw nieuwe vlam moet dat ook niet willen. Het is geen goede basis en verliefdheid is sowieso iets vluchtigs. Het geeft haar geen enkele zekerheid, want wie vertelt haar dat deze liefde van jou wel blijvend is?!
Ik hoop dat je radicaal kiest voor jouw vrouw en breekt met dit dubbelleven. Zoek een goede vriend of vertrouwenspersoon die jou gaat steunen om een man te worden, die gaat vechten om op de goede weg te blijven!
Het is misschien niet de makkelijkste weg, maar het is wel de beste weg!
Hoe zou jij het vinden als je andersom zo door jouw vrouw werd behandeld?
sjaloom
Gedraag je asjeblieft als een volwassen man. Hoe kun je een andere vrouw toelaten als je zoveel van de vrouw waarmee je getrouwd bent houd??
En wat een pijn en verdriet doe je je vrouw aan. Ik vraag me af of je echt zoveel van haar hud als je haar dit aan kunt doen!! Ik ben het met mevrouw Rots eens, dat het niet kan dat twee vrouwen je alles zijn. Als dit doorgaat is straks je huwelijk kapot en het leven van je vrouw en je kind.
VrouwkeZondernaam
Adieu voor die 2e en inverteer in je 1e! Ga samen fijne dingen doen! Geef je tijd en aandacht aan haar! Als jullie al zo lang bij elkaar zijn weten jullie van elkaar waar jullie blij van worden. Blijf dat soort dingen doen. Trek er op uit. Regel zo af en toe oppas voor je kind en ga er samen vandoor. Eventueel een paar dagen. Soms moet je het vuurtje wat oprakelen . . .
alleenmoeder
Stop hier meteen mee!
Ik sta aan de andere kant, mijn man werd ook verliefd en zelfs meerdere keren totdat hij zijn gezin verliet.
Ons huwelijk kapot, beschadigde kinderen, financiële problemen en ik geloof niet dat mijn ex man er gelukkiger op is geworden, hij betaald een hoge prijs want zijn laatste lief verliet hem ook na enkele maanden.
Doe dit niet en ga naar God de Vader!
John61
Vraagsteller, het is denk ik heel simpel: je schrijft dat je vrouw je alles is en dat je zielsveel van haar houdt. Als dat zo is, doe je het haar niet aan dat ze jou met een andere vrouw moet delen. Als je haar dat wèl aan doet, is ze niet je alles en houd je niet zielsveel van haar, dan zijn dat holle woorden, zonder betekenis. Als je toch met beide vrouwen door gaat, gedraag je je egoïstisch en ben je geen van beide vrouwen waard. Ik voorspel je dat je ze dan binnen een korte tijd beide kwijt bent en alleen komt te staan met een slechte repuatie als het om je omgang met vrouwen gaat. Keer om.
tja
Helemaal eens met Mw Rots, alleen misschien kunnen jullie wat hulp gebruiken. Ga eens een huwelijksweekendje doen bij Koinonia o.i.d. Met een paar stellen een gezellig weekend met veel info over relaties, gezinnen van herkomst e.d. Eigenlijk info wat ieder stel zou moeten weten voordat ze in het huwelijk stappen en na 4 jaar echt nog niet te laat!
Hebben jullie geld genoeg en wil je liever samen is er ook nog 'sjomi' en er zijn genoeg christelijke relatietherapeuten die jullie met liefde verder helpen.
Het lijkt het aantrekkelijk om nu voor je grote liefde te gaan, maar ook dat gaat over. Je neemt jezelf mee.
Elizabeth1
Beste vraagsteller,

Je hebt al veel antwoorden gehad. Ik kan hier helemaal achter staan. Wat ik je echter dringend wil aanraden is terug te gaan naar de Bijbelse waarheid. Ga ontdekken wat er gebeurde toen je met je vrouw trouwde. Ik zal je een klein beetje op weg helpen. Je sloot een bloedverbond, berith. In het oude Israël stond op het verbreken van een bloedverbond de doodstraf (Genesis en Jeremia). Als je de vrouw verlaat met wie je een bloedverbond sloot en met een ander verder gaat, pleeg je overspel. Lees wat Paulus over overspeligen zegt. Alsjeblieft, wees je vrouw trouw. Zelf heb ik veel aan het boek 'Verbonden voor het Leven' gehad wat mij terugbracht bij de Bijbel. Je kunt hier informatie over vinden op de gelijknamige website verbondenvoorhetleven.nl. Ik wens je Gods zegen en veel trouw aan je vrouw toe.
Haas
Raap je ballen bij elkaar of ga hulp zoeken. 4 jaar samen pfff...Je hebt nog niet eens geprobeerd om de liefde te zoeken. Je wisselt het zomaar in voor iemand anders. Je hebt een kind! Hoe ga je die liefde geven dan? Bespreek dat met je vrouw! Je kan leren lief te hebben! Denk daar is over na.
VrouwkeZondernaam
Conclusie . . . trouwen is een werkwoord, trouw zijn moet je doen! Daarin heb je God mee en Satan tegen.

Trouw is liefde die volhardt, die volhardt, ook in tijden van verdrukking en van lijden, en van ziekte, zorg en smart.

Trouw is liefde die niet wijkt voor verdriet en tegenslagen. Trouw kan wachten en verdragen, ook als alles hoop’loos lijkt.

Trouw is liefde die het houdt, ook als onbegrip haar teistert, liefdeloosheid haar verbijstert. Trouw is echt, ze is als goud.

Goud is wel eens dof en zwart, door wat vuil, wat stof, wat aarde, maar het houdt dezelfde waarde. Trouw is liefde die volhardt.

God is het Die man en vrouw tot elkaar leidt, saam doet leven. Hij wil ook die liefde geven, die hen sterk doet zijn en trouw.
hansa
Het mooie gedicht dat VrouwkeZondernaam citeert is van J. van Veen-Nusmeijer
2Kor12vs9
Ik lees hier toch wat veel snelle/veroordelende conclusies. Hoewel ik het helemaal eens ben met mevrouw Rots, is het wel wat makkelijk om te zeggen: Hoe kun je zoiets nu laten gebeuren?
Je kunt niet expres een klik 'maken' met iemand. Soms voel je jezelf gewoon erg aangetrokken tot iemand, bijvoorbeeld omdat je iets samen hebt wat je met je eigen wederhelft niet zo hebt. Maar met je vrouw/man heb je zoveel meer en dat moet je in het oog houden. Ik herken dit probleem in mijn eigen leven, maar ik wil hier meteen bij zeggen dat ik inderdaad al gekozen heb voor iemand en die keuze maak ik elke dag opnieuw. De Heere heeft mij hierin ook duidelijk geholpen.
arendine
Je kunt niet voorkomen dat een vogel op je hoofd landt. Wel kun je voorkomen dat hij daar een nest bouwt.
Gerard314
@arendine
Voor mij is "Je kunt niet voorkomen dat een vogel op je hoofd landt. Wel kun je voorkomen dat hij daar een nest bouwt." de best tip in deze situatie. Iedereen kan het overkomen dat er een keer een vogel op je hoofd landt, ik spreek uit ervaring :-).
John61
Ik heb ook eens gevoelens voor een andere vrouw ontwikkeld, dat overkwam me en heb ik niet opgezocht. Ik heb besloten er niets mee te doen en heb verdere acties uit mijn hoofd gezet en gebeden er ver van te blijven; dat was een wilsbesluit. Ik heb het mijn vrouw verteld, ze had er begrip voor, was blij dat ik het haar vertelde en dat ik niets met deze gevoelens richting die andere vrouw heb gedaan.