Spataderen in zwangerschap

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Momenteel ben ik 7,5 maand zwanger. Al vanaf de vierde maand heb ik last van spataderen bij de vagina. Nu is afgelopen week een van deze spataderen gesprongen waardoor ik bloed verlies. Dit bloedverlies is niet heel hevig. Daarom hoef ik me volgens de verloskundige geen zorgen te maken, maar dit doe ik nu toch een beetje, omdat het al de hele week duurt. Gaat zo'n ader vanzelf weer dicht, of moet ik andere acties ondernemen? Is er een risico dat er een ontsteking bijkomt of kan dit niet?

Antwoord

Op afstand is er niet veel verstandigs over te zeggen. Goed om het met de behandelaar te overleggen, in dit geval de verloskundige. Het is een probleem dat wel eens vaker voorkomt. Maar hoe erg het is kan ik niet overzien.

Drs. N. Wolswinkel

drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

Tags in dit artikel:

spataderszwanger