Hinderlijke haartjes

M. M. Methorst / 1 reactie

Vraag

De laatste jaren heb ik (vrouw van 30) best veel last van haartjes op mijn bovenlip en aan de zijkanten van mijn mond. De haartjes zijn vrij lang en lijken ook wel donkerder te worden van kleur. Met harsen gaan ze eigenlijk nauwelijks weg. Nu slik ik ook de pil. Kan het hierdoor komen dat ik er best veel last van heb? En is er een middel om het te verminderen of om er vanaf te komen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Het zou kunnen dat langer en donkerder worden van de haartjes rondom de mond met het gebruik van de pil te maken hebben. Dit komt gemiddeld bij 0,1 - 1 procent van de pilgebruikers voor. Maar het is moeilijk om te zeggen of dat ook bij u het geval is.

Er is niet direct een medicament om er van af te komen. Het beste kunt u de haartjes zelf verwijderen door middel van ontharingscrème, scheren, epileren of een harsbehandeling. U zult daar echter wel maar kortdurend effect van hebben. Overigens worden de haartjes er niet dikker of stugger van, en gaan ze ook niet harder groeien door het scheren, harsen of epileren. Mocht u toch meer last er van krijgen, of krijgt u bijvoorbeeld meer lichaamsbeharing op andere plekken (kin, borst, onderbuik en bovenbenen), dan is het aan te bevelen om contact op te nemen met uw huisarts.

Met vriendelijke groet,
Martijn Methorst

Lees meer artikelen over:

beharingde pil
1 reactie
Els
Laseren helpt afdoende!