Muziek van de radio

Johan Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Hoezo is muziek die je over de radio hoort niet goed?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik kan me niet herinneren dat ik gezegd heb dat muziek die je over de radio hoort niet goed is. Als je dat uit mijn antwoorden hebt opgemaakt , moet ik je zeggen dat ik dat niet zo bedoeld heb.

Ongetwijfeld word er schitterende muziek uitgezonden op radio en tv wat de goedkeuring van de Heere zou kunnen wegdragen. Maar ik geloof aan de hand van de bijbel te mogen zeggen dat God niet alleen naar de muziek kijkt en luistert maar bovenal naar de mensen die het maken en er naar luisteren en in wat voor een omgeving het zich afspeelt.

Als je leest en ziet in de bijbel hoe vaak we mank kunnen gaan aan het bedoelen van Gods eer, dan kom je in heel veel programma's tot de conclusie dat de muziek niet tot Gods eer is.

Je kunt natuurlijk je eigen criterium aanleggen, wat jij goede of slechte muziek vindt, maar weet dan dat je eenmaal voor God staat en daar geldt Zijn criterium. Dan houden onze wilsbeschikkingen op. Heerlijk is het dan zeker te mogen weten dat Jezus voor al je fouten Zijn bloed heeft gegeven, zodat je toch voor God kunt bestaan.

Zoek Hem aanhoudend, als je Hem nog niet gevonden hebt, want Hij is de betrouwbaarste raadgever, ook op muziekgebied. Hij weet er alles van, want Hij is in alles verzocht geweest, toen Hij veertig dagen in de woestijn werd aangevallen door de duivel. Hij begrijpt en voelt precies wat wij moeten meemaken. Hij heeft onder ons gewoond. Hij geeft ook werkelijk antwoorden, als je tenminste je hart naar Hem openzet en bereid bent om ook te gehoorzamen als Hij door zijn Geest je laat weten dat je iets wat je heel erg leuk vindt op moet geven.

En als Hij door genade werkelijk in je hart komt, ga je zoveel van Hem houden dat je er heel veel strijd voor over hebt om Hem te gehoorzamen, uit liefde en dankbaarheid, voor wat Hij allemaal voor jou heeft moeten lijden.

Sterkte in de strijd en Gods onmisbare zegen,

Johan Vreugdenhil

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Emmeloord
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:
    Specialismen: Media-Muziek en computer

Tags in dit artikel:

radio