Verplichte gemeenschap gehad

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Ik ben een vrijgezelle meid van 27 jaar. Ik heb in mijn pubertijd een relatie gehad met een jongen die zeer agressief was en dit op mij botvierde. Zo heb ik helaas ook verplicht gemeenschap moeten hebben met hem. Mijn geloof in Jezus is sterk. Ik vertrouw op Hem als Vader. Alleen worstel ik de laatste heel erg met dit hoofdstuk uit mijn jeugd. Als ik een nieuwe relatie mag krijgen, hoe ga ik ooit vertellen dat ik niet rein meer ben? Ik heb hier zoveel moeite mee, terwijl ik weet dat ik er niks aan kon doen. Bij de Heere heb ik al om vergeving gevraagd.

Soms denk ik, zou ik door dit voorval geen nieuwe relatie meer krijgen? Is mijn levensdoel wel een gezin stichten? Of zou de Heer andere plannen met mij hebben? Zo moeilijk allemaal. Ik hoop en bid dat iemand mij hier een reactie op kan geven.

Antwoord

Zie voor het antwoord de onderstaande urls en de tag onder dit artikel voor gerelateerde antwoorden:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/20876/depressief-en-kwetsbaar

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/20556/misbruikt-door-mijn-ex-vriend

Tags in dit artikel:

seksueel misbruik
1 reactie
Bambi
Wat erg dat je dat al zo jong hebt moeten meemaken.
Verplicht gemeenschap hebben, dat is verkrachting.
En zoals de meeste slachtoffers van verkrachting, zoek je de schuld bij jezelf.
Ga daarom hulp zoeken om het te verwerken en een plaats te geven in je leven.
En als een nieuwe man hoort, dat je dat hebt meegemaakt en hij wil jou daarom niet, dan kun je die ook maar beter kwijt dan rijk zijn, want die heeft ook het hart niet op de juiste plaats zitten.
Je denkt te klein van jezelf en bent te bang wat een man van je vindt.
Dat is ws aan de ene kant ook de oorzaak dat je met die agressieve vriend wat bent begonnen en anderzijds ook weer het gevolg van die vriend.
Daarom wil ik je ook op je hart drukken om in therapie te gaan, vooral om uit te zoeken waar dat vandaan komt, want je verdient veel beter dan zulke mannen.
Geen enkele man hoort een vrouw zo te vernederen.
En geen enkele man hoort een vrouw af te wijzen, omdat ze verkracht is.

Dus door deze gebeurtenis hoef je je verdere levensverwachting heus niet aan te passen, alleen te zorgen dat je niet meer voor zulke idioten valt.
En wat God's plannen met je leven zijn, dat vertelt Hij vaak niet.
Het enige wat Hij wil is dat je je aan Zijn leiding toevertrouwt en bij alles wat je doet aan Hem vraagt wat Hij wil dat je doet.
Dan merk je vanzelf wat Zijn plannen met jou zijn.
Probeer niet je hele leven al te plannen, daar maak je jezelf ook nog depressief mee en raak je je vertrouwen in God ook nog wel eens door kwijt.
Ga ervan uit dat Zijn plannen het beste voor je zijn, ook al lijkt het op dat moment niet zo voor je gevoel.