Maagdenvlies verbroken

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Is het waar dat als iemand je wel eens met zijn vingers bevredigd heeft, dat je maagdenvlies dan verbroken is?

Antwoord

Als iemand met een vinger na binnen gaat, dan is daarmee het maagdenvlies niet verbroken. Er zit immers sowieso altijd een opening in het maagdenvlies om het menstruatiebloed af te laten vloeien. Ook door tampons kan het maagdenvlies wat worden opgerekt.

De grootte van de opening is het maagdenvlies is niet het criterium of iemand al dan niet maagd is, maar het feit of iemand wel of niet gemeenschap heeft gehad.

Als iemand nog nooit gemeenschap heeft gehad, dan doet het er in feite niet toe hoe het maagdenvlies eruit ziet, omdat dat bij iedere vrouw er toch weer wat anders uitziet, dan is zij in ieder geval nog maagd.

Voor alle duidelijkheid: gemeenschap vindt plaats als de man met zijn penis bij de vrouw naar binnen gaat.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

maagd