Morning-afterpil verstrekken als christen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik had een vraag naar aanleiding van de morning-afterpil die nu zonder recept verstrekt mag worden in de apotheek. Het lijkt mij niet mogelijk om, hoewel je er niet achter staat als christen, dit te 'verbieden' aan je klanten. Hoe moet je daar tegenover gaan staan als christen?

Antwoord

Ik neem aan dat je apothekersassistente bent. Ja, dat is de moeilijkheid. Aan de meeste beroepen kleven wel minder fijne en goed kanten. Dat heeft te maken met de gebrokenheid van de schepping waarin we leven. Inderdaad kun je het niet verbieden aan je klanten. De klanten hebben daarin een eigen verantwoordelijkheid. De consequentie zou zijn dat je dan helemaal niet meer in de apotheek zou kunnen werken en het zou echt te betreuren zijn als christenen daarin niet meer werkzaam zouden kunnen zijn. Dit is en blijft een probleem en valt helaas niet goed op te lossen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

morning-afterpil