Zalving(en) van Jezus

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Dominee Joppe heeft ooit in een preek uitgelegd dat er 2 verschillende zalvingen zouden zijn geweest voordat de Heere Jezus is gekruisigd/begraven. Dat betrof de zalving in het huis van Simon de Farizeeër (Lukas 7 o.a.) en die te Bethanië (Johannes 12).

Nu hoorde ik pas een dominee zeggen dat dit toch dezelfde geschiedenis zou zijn. Ik hoorde evenwel vele argumenten waardoor het toch verschillende geschiedenissen zou zijn. Omdat ik deze punten niet meer helder heb zou ik willen vragen daarover nog eens iets te schrijven. Ik vind het nogal verwarrend.

Antwoord

Zie deze url voor het antwoord.

Lees meer artikelen over:

tegenstrijdig