Maarten te Hennepe

Ds. M. (Michel) van Heijningen / Geen reacties

Vraag

Is Maarten te Hennepe bekend in refokringen?

Antwoord

Beste vriend(in),

Bij het 'googelen' op zijn naam kwam ik op een site met bijbelstudies. Totdat jij deze vraag stelde, had ik deze naam nooit gehoord. Het is voor mij moeilijk inschatten hoe dat is voor anderen in de refokring.

Waarschijnlijk wil je weten hoe je de bijbelstudies van deze meneer moet lezen. Daarvoor wil ik je wijzen op Handelingen 17:11. Paulus(!) komt in Berea en na zijn preek onderzochten de gemeentelen in de Schriften of Paulus gelijk had.

In de protestantse traditie is dat altijd weer de bedoeling. Er is iemand die het Woord van God uitlegt. Die uitleg is altijd menselijk en daardoor feilbaar (met mogelijke fouten en tekorten) en daarom is iedere hoorder geroepen om zelf bij een open Bijbel na te gaan of de uitleg juist is. Lees zo ook de studie van deze man en luister zo naar elke preek die je hoort. In Berea werd die houding gezegend. Zo doet de Heere het vandaag nog steeds.

Hartelijke groeten,
Michel van Heijningen

Tags in dit artikel:

bijbelgetrouwbijbelstudie