Bang in het donker

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Ik ben vaak bang in het donker, wat kan ik doen? Ik kan niet slapen.

Antwoord

Dat is een vervelende situatie. Ik neem aan dat je de eenvoudige maatregelen al hebt geprobeerd (nachtlampje, deur open etc.). Als het dan toch zo erg is dat het slaapstorend is, dan zou ik eens contact opnemen met jouw huisarts. De meeste praktijken in Nederland hebben een praktijkondersteuner GGZ die samen met jou naar een oplossing kan zoeken zonder pillen. Pillen lossen namelijk niets op, maar wennen wel snel.

Drs. P. C. Hildering

Tags in dit artikel:

angstdonkerpsychologieslapen