Afvallen met Biohcg

drs. A. Meijer / 6 reacties

Vraag

Na vele jaren van diëten die niets opleverden wil ik nu wel eens echt afvallen. Mij wordt Biohcg aangeraden. Ik heb ook zelf in mijn omgeving gezien dat het dieet echt werkt (ondanks de laagcalorische intake niet moe/hongerig/jojo). Alleen als ik kijk naar de werkzame stof, zie onderstaand, dan twijfel ik. Mag een christen hier gebruik van maken? Of grenst het aan andere geestenwerelden? Wat moet ik verstaan onder “frequenties toegediend” en “formules”? “Biohcg ORIGINAL is uniek, het is een combinatie van HCG (op biologische basis, geen hormoon) en formules ondersteund met middelen vanuit de Ayurveda, fyto-homeopathie en de Chinese kruidengeneeskunde. Biohcg ORIGINAL zort ervoor dat je hongergevoel vermindert, je stofwisseling zo goed mogelijk op peil blijft en je vetverbranding wordt geactiveerd. De kuur is door de bijzondere samenstelling zeer goed vol te houden en mensen voelen zich energiek, fit en vitaal. Er zitten geen chemische stoffen in en we maken geen gebruik van het hormoon HCG. Door middel van geavanceerde apparatuur worden er frequenties toegediend van het HCG aan de basisvloeistof.”

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Ik ben geen expert op dit gebied. Toch wil ik er wel iets over schrijven.

Sinds overgewicht een probleem is worden allerlei afslankproducten aangeprezen. Tot nog toe is er geen dieet wat op grotere schaal blijvende gewichtsvermindering bewerkstelligt. Aan de meeste afslankformules wordt flink verdiend. Ik sta, mede door ervaring als huisarts, sceptisch tegenover dit soort formules.

Alleen al de door jou geciteerde tekst maakt mij argwanend. Ik zal het beargumenteren. “HCG op biologische basis, geen hormoom.” HCG betekent humaan choriongonadotrofine en is een hormoon. De woorden “biologisch”, “geen hormoon” en “geen chemische stoffen” zijn populair. Voeg dan nog ORIGINAL aan het product toe en het verkoopt. Ook de alternatieve of, zo je wilt, complementaire geneeswijzen, doen het in Nederland steeds beter.

Kortom: ik denk dat de verkoper dit product erg graag verkocht wil hebben terwijl wetenschappelijk bewezen werkzaamheid ontbreekt (er is wel onderzoek naar gedaan).

Persoonlijk kan ik mij niet voorstellen dat je occulte belasting oploopt door het nemen van deze afslankkuur. Ik zou andere redenen hebben om dit product te mijden.

Hartelijke groet,
A. Meijer

drs. A. Meijer

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Ouderkerk aan de Amstel
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

dieetoccult
6 reacties
hansa
Beste vragensteller,

Hierbij twee diëten die niets kosten, maar heel goed helpen om af te vallen:
1. LAAT ALLES STAAN WAAR JE NIET VOOR BIDT OF DANKT (tussendoortjes);
2. VOLG HET VADH-DIEET (Van Alles De Helft)

Probeer eens welk van de 2 het beste bij je past.
Sterkte ermee!
pannenkoek
Hansa, als dit facebook was zou ik aanvinken 'vind ik leuk'. Je hebt wel gelijk!

Vragensteller: Ik volg een 800 cal. dieet. Dit zou je ook zelf kunnen doen. Bijhouden hoeveel cal. erin zitten, en daarnaast 2-2,5 l water drinken. Bij mij helpt het. 4 kilo kwijt in 2,5 wk, en 6 cm buikomvang.
Daniel
Met hansa eens, beste vragensteller, eet gevarieerd en matig.
Alle dieet boeken ten spijt, dat is enige oplossing.
lydian
Ik heb niet echt ervaring met diëten, maar verdiep me momenteel wel in gezonde voeding.
Misschien is dat voor jou wel een idee? Kijk eens bvb op Facebook pagina, dat maken we natuurlijk lekker zelf, of smakelijck eten! Daar staan heel veel tips op over wat echt goed voor je is ( bvb geen gewoon brood) maar er zijn nog heel veel lekkere dingen die goed voor de lijn zijn!
moedervan2
Afvallen is altijd een flinke klus. Vooral als je denkt dat je het een tijdje moet doen en daarna weer kan eten als daarvoor. Dat is een utopie. Bedenk dat je te dik bent, door waarschijnlijk een verkeerd eetpatroon. Dat patroon moet je veranderen. Regelmatig eten, magere producten en geen slechte vetten. Vlees kun je beter laten, behalve kip. Zoetigheid moet je ook schrappen en snacks ook.
Crashen (minder dan 1200 cal op een dag eten) doe je tijdelijk en daarna ga je verder met je slechte gewoontes en komt het er weer dubbel en dwars aan. Ook gaat je lichaam in de spaarstand en gaat het minder verbranden omdat het te weinig binnen krijgt, waardoor je meer aankomt als je weer normaal gaat eten. Ik zou dus eerst eens voor mezelf bepalen waardoor je teveel weegt. En als dit een dieperliggend probleem is, bijv eten wanneer je stress hebt of verdrietig bent, dan zou ik daar eens hulp voor zoeken. Want als je dat niet oplost, zul je een nieuw patroon nooit volhouden.

Vorig jaar voorjaar ben ik in 5 maanden tijd, 10 kg afgevallen, op eigen kracht. Na twee zwangerschappen was er 10 kg aan blijven plakken. Ik ben simpel mijn calorieën gaan tellen, minimaal 1300 en maximaal 1500 cal op een dag). Geen frisdranken, maar water (koffie en thee dronk ik wel hoor). Of een glas half water, half dubbelfris. Niet elke dag vlees (en meer kip), minder aardappelen en veel meer groente en fruit. Mager broodbeleg. 's Avonds als ik honger had, waren augurken, komkommers en snacktomaatjes mijn vrienden. 1 keer in de week gunde ik mezelf een dag waarop ik echt even niet oplette... meestal zaterdag of zondag. Dan mocht ik chips of een lekkere koek. Feestje: kies of voor taart of voor hapjes. En laat er overdag wat voor staan. Dan kun je toch een keertje meesnoepen.
Ook ben ik meer gaan bewegen, meer lopen, meer fietsen.
Het is een patroon geworden wat ik goed kan volhouden, al mag ik nu meer eten. Ik merk dat je je er ook fitter door voelt. Rond de feestdagen was ik even een paar weken in mijn oude patroontje terug gevallen... meer snoepen, snacken en minder gezond. Kortom: er zat er zo ineens weer 2 kg aan... ik voelde me opgeblazen en minder fit. Nu weer lekker op mijn voeding letten en ik voel me er stukken beter bij. En de kilo's zijn er zo weer af.

Succes!!! Gewoon afstappen van al die diëten, maar bewust kiezen voor magere, caloriearme, gezonde producten. En dat je rest van leven volhouden! Zul je zien dat die kilo's er vanzelf afgaan.
Djentl
Qua kosten: het wordt vergoed vanuit de aanvullende zorgverzekering voor alternatieve zorg.

Bedankt voor de tips, maar... die heb ik allemaal ooit al eens geprobeerd. Ik ben dol op water en thee en mijn lijf krijgt elke dag 1400 kcal mee. Ik heb sinds mijn 15e gedieet, gesport, gesport, maar ook dat hielp nooit. Meer kcal, minder kcal, geen vet, geen koolhydraten, bio, e-nr vrij, ... Ik kan prima op gewicht blijven, maar het wil er gewoon niet af! :(