Thema-avond over vervolgde christenen

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Binnenkort hoop ik de opening te verzorgen voor een thema-avond over vervolgde christenen. Heeft u suggesties voor een toepasselijk Bijbelgedeelte wat ik met de aanwezigen kan lezen? Alvast hartelijk dank!

Antwoord

Mattheüs 10:22: “En gij zult van allen gehaat worden om Mijn Naam; maar die volstandig zal blijven tot het einde, die zal zalig worden.” Mattheüs 24:9: “Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.” Marcus 13:13: “En gij zult gehaat worden van allen, om Mijns Naams wil; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.” Lukas 21:17: “En gij zult van allen gehaat worden om Mijns Naams wil.” Johannes 15:18: Indien u de wereld haat, zo weet, dat zij Mij eer dan u gehaat heeft.” Johannes 17:14: “Ik heb hun Uw woord gegeven; en de wereld heeft ze gehaat, omdat zij van de wereld niet zijn, gelijk als Ik van de wereld niet ben.”

Tags in dit artikel:

christenvervolging
1 reactie
Johnvb
Denk ook aan:
2 Timotheüs 3 : 12
En ook allen die godvruchtig willen leven in Christus Jezus, zullen vervolgd worden.
Openbaring 2 : 8-11 de brief aan Smyrna
Hebreeën 11 : 32-40 het einde van de geloofsheldenlijst
1 Petrus 2 : 19-25
1 Petrus 4 : 12-19
1 Korinthe 12 : 12-27
Als een lid lijdt lijden alle leden mede, meer dan 100 miljoen leden lijden!!

Gods zegen!