Aartsengel Michaël

Ds. J.A. Mol / Geen reacties

Vraag

Is de aartsengel Michaël dezelfde persoon als Jezus Christus, zoals Jehovahgetuigen beweren?

Antwoord

Beste vriend(in),

De aartsengel Michaël komt slechts enkele malen voor in de Bijbel. In Daniël 10:13, 21 en 12:1. Verder nog in Judas 9 en Openbaring 12:7. Engelen behoren bij de schepping. Jezus Christus niet. Hij is de Zoon van God. Hij is God zelf. Jezus hoort aan de kant van de Schepper en niet aan de kant van de schepselen. Jezus is dus geen engel, want een engel is een schepsel.

Jehovagetuigen zien Jezus niet als God. Zij loochenen de godheid van Jezus. Daar zit de crux. Daarom menen zij de engel Michaël te kunnen vereenzelvigen met Jezus Christus.

Jezus Christus, de Zoon van God, hoort bij de Schepper. God heeft de wereld door Jezus Christus gemaakt (Hebr. 1:2). Hij is zoveel meer geworden dan de engelen (Hebr. 1:4). Lees Hebreeën 1 maar eens door. Engelen dienen Jezus. Laten wij acht slaan op die grote zaligheid die door Jezus is verkondigd (Hebr. 2:3)!

Hartelijke groet,
Kand. J. A. Mol

Lees meer artikelen over:

engelenJehovah's Getuigen