Hart slaat over

drs. A. Meijer / 1 reactie

Vraag

Ik heb zo’n twee tot drie keer per week last van dat mijn hart (een aantal keer) overslaat. Ik voel me dan naar worden en krijg er ook een erg onrustig gevoel van. Het gaat ook weer vanzelf weg. Het lijkt vooral te komen als ik het warm heb, of als ik druk ben geweest. Ook tijdens het sporten komt het af en toe op. Soms kan ik ook geen aanleiding vinden en komt het als ik gewoon rustig zit. Kunt u mij vertellen of dit ernstig is/kan zijn?

Antwoord

Beste vragensteller,

Jouw omschrijving past het meest bij een extra slag of overslag van het hart. We noemen dat een extrasystole. Dat is onschuldig. Op het spreekuur vraag ik normaal gesproken nog naar de eventuele aanwezigheid van andere klachten. Aangezien dat nu niet kan is het wellicht verstandig eens bij jouw huisarts langs te gaan.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Tags in dit artikel:

hart
1 reactie
GSH
Beste vraagsteller, ik heb dezelfde klachten gehad. In eerste instantie denk je het ergste. Heb er zelf wel half jaar last van gehad. Ben naar de cardioloog geweest. Heeft alles kunnen uitsluiten.Dat geeft wel weer een rustig gevoel. Alles daarna overwegend ben ik tot de conclusie gekomen dat oververmoeidheid en teveel hooi op m'n vork de oorzaken waren. Dus geen reden voor paniek. Een tip: neem voldoende rust en zoek afleiding