Vriendin is nogal chagrijnig

C. M. Chr. Rots - de Weger | Geen reacties | 14-07-2014| 10:04

Vraag

Mijn vriendin is nogal chagrijnig omdat haar vriend de laatste tijd erg bot tegen haar doet. Haar schoolwerk lijkt er zelfs onder te lijden en ik maak me ernstige zorgen over haar. Vandaag heeft ze zelfs niks gegeten! Wat kan ik het beste doen?


Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat jij het beste voor je vriendin kunt doen zijn twee dingen: bidden en ‘er zijn’ als zij jou nodig heeft. Dat laatste kun je doen door haar te laten merken dat jij je zorgen maakt. Niet opdringerig, maar kom bijvoorbeeld met iets lekkers als zij geen zin heeft in haar boterham of neem haar mee naar een gelegenheid waar je iets kunt eten. Desnoods naar een ‘ijstent’ of zo: dat slaan niet veel mensen af, toch?

Soms is een beetje humor op zijn plaats, soms ook juist helemaal niet. Jij kent je vriendin: misschien zoekt ze alleen maar aandacht en juist erkenning voor haar verdriet/boosheid/teleurstelling. Wellicht heeft zij behoefte aan contact met jou en anderen. Of wil zij juist wel graag een poosje alleen zijn. Vráág het haar en respecteer daarna dan ook haar antwoord.

Besef echter wél bij al jouw goede bedoelingen dat het háár probleem is. Haar probleem, dat jíj niet kunt oplossen.

Sterkte ermee,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

vriendschap

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
    18-02-1947
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Inactief
1559 artikelen
C. M. Chr. Rots - de Weger

Bijzonderheden:

Lees hier het grote afscheidsinterview dat Refoweb met Marijke had.

Bekijk ook:

 

 

 


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

(...) Ik kan niet ontkennen dat God een goed werk in mij begonnen is, want dan zou ik tegen Zijn eigen werk ingaan. Dit mag dan alles gebeurd zijn, toch mis ik vaak de zekerheid van het geloof (...)

Ik las onlangs in een van de boekjes van ds. Budding iets over de heiligmaking. Dat trof me zeer. Juist ook omdat mijn hart er zoveel in verklaard werd. Ik kan niet ontkennen dat God een goed werk in ...
Geen reacties
14-07-2007

Jongens aan de ketting

Is het Bijbels gezien geoorloofd dat jongens en mannen een dunne ketting om hebben met daaraan een hanger met de naam van hun vriendin/verloofde/ vrouw erop? Zelf zie ik niet waarom dat niet zou mogen...
4 reacties
14-07-2017

Kerkenraadsbesluiten (niet) unaniem

Onlangs had ik een aantal vragen aan mijn kerkenraad omtrent het door hen gevoerde beleid inzake corona. Ik poneerde de stelling dat ik het mij moeilijk kon voorstellen dat alle besluiten unaniem zoud...
Geen reacties
14-07-2020
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag