Opgekropte liefdesgevoelens

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik zit met een aantal problemen. Ik heb in bijna zeven jaar tijd verschillende vriendinnen gehad. Elke keer gaat het uit en doet m’n hart zeer. Laatst had ik contact met een lieve vrouw, maar die wilde op een gegeven moment niets meer met mij te doen hebben en heeft nu het contact verbroken. Nu loop ik rond met opgekropte liefdesgevoelens. Maar ik er om bidden dat ze terugkomt en ik gelukkig mag worden met haar? Draag ik misschien een vloek met mij mee dat vrouwen mij niet moeten of moet ik dieper naar mijzelf kijken?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ja, soms moet een mens wat beter reflecteren op zichzelf. Daar is niets mis mee, dikwijls juist zeer leerzaam.

Stel jezelf een aantal vragen: hoe komt het dat contacten ‘verlopen’? Zit daar een bepaald patroon in: zelfde ‘soort’ meisjes, hoe vráág je ze, wie maakt het uit? Dat soort dingen. Kijk ook naar verwachtingen die je ongetwijfeld zult hebben van een gezamenlijke toekomst: wat wil jij, is dit ook haalbaar? Hoe komt het dat de diverse vrouwen afhaken op jouw idee van een gezamenlijke toekomst? Ben je te veeleisend? Ben je van plan om een leven te délen, of moet jij ‘aan je trekken komen’? Kortom: wat houdt ‘geluk’ voor jou in, wat betekent ‘liefde’ voor jou?

Je kunt heel erg teleurgesteld raken als jij op de een of andere manier ‘de lat te hoog legt’, zoals dat tegenwoordig heet. Kijken naar je zelf dus! Vraag desnoods feedback van vrienden of bekenden.

Sterkte ermee,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkering uit